Julien Merceron, twórca silnika Fox Engine przechodzi do Bandai Namco

Główny programista i twórca silnika graficznego Fox Engine z ramienia Konami odchodzi z firmy do konkurencyjnego obozu Bandai Namco. Czym zajmie się w nowym miejscu? Może produkcją kolejnego Dark Souls?

Julien Merceron, twórca silnika graficznego Fox Engine i główny programista współpracujący z Konami oraz studiem Kojima Production właśnie znalazł nowego pracodawcę. Będzie nim firma Bandai Namco, która zajmuje się między innymi grą Ni No Kuni 2 oraz wydawaniem produkcji From Software (Dark Souls).

Uzdolniony programista miał opuścić Konami już we wrześniu, kiedy to był ponoć niezadowolony z kierunku, jaki obrała firma, mówiącego o zakończeniu prac nad dużymi grami konsolowymi typu „AAA”, z wyjątkiem kolejnych odsłon serii Pro Evolution Soccer. Konami bowiem zdecydowało się koncentrować na grach mobilnych, co nie spodobało się Mereronowi.

Informatyk przyznaje, że w firmie Bandai Namco może się nauczyć wielu nowych rzeczy. Jego zdaniem gry produkowane i wydawane przez tę firmę są oryginalne i niezwykle odważne. To produkcje typu AAA, zatem wysokobudżetowe hity w większości przypadków.

Co ciekawe, Julien Merceron może pochwalić się pracą u największych wydawców i producentów gier. W przeszłości pracował, jako główny programista w firmie Ubisoft, był dyrektorem technologicznym w Crystal Dynamics oraz IO Interactive i Square Enix.

Miejmy nadzieję, że jego doświadczenie przyda się przy produkcji nowych gier Bandai Namco. W szczególności tych od From Software, jak chociażby kolejny Bloodborne, bądź też Dark Souls. Czekamy na nowe konkrety w tej sprawie i trzymamy kciuki.

[efsflexvideo type=”youtube” url=”https://www.youtube.com/watch?v=9i095tQ7QN8″ allowfullscreen=”yes” widescreen=”yes” width=”420″ height=”315″/]
Written By
More from Patryk

Gameplay trailer z gry Bombshell, czyli żeńska wersja Duke Nukem

Bombshell to gra akcji, która pojawi się na komputerach PC oraz PlayStation...
Read More