Okazuje się, że Fallout 4 to gra nad którą pracuje nie tylko wewnętrzny zespół z ramienia Bethesdy, ale również id Software. Specjaliści od strzelanin zaprojektowali elementy akcji w najnowszej odsłonie kultowego RPG.
id Software to już legenda. Studio odpowiedzialne za takie marki jak Doom czy Wolfenstein pracowało również nad elementami strzelania w grze Fallout 4. Dzięki temu czwarta odsłona serii ma być grą kompletną, przygotowaną kompleksowo, która daje dużo radości nie tylko z możliwości zwiedzania ogromnego świata gry, ale również samej akcji oraz strzelania.
W Fallout 3 ze strzelaniem było różnie, ale teraz to jakość id Software ma gwarantować, że w Fallout 4 walka oraz oddawanie strzałów będzie stało absolutnie na najwyższym poziomie. Todd Howard z ramienia Bethesdy wypowiedział się na ten temat:
„Nie mogę mówić źle o Fallout 3, ale w przypadku nowej odsłony serii chcieliśmy nie robić żadnych wymówek, że to tytuł role-playing w kontekście elementów akcji oraz strzelania. Jako Bethesda uważamy, że możemy z powodzeniem nałożyć warstwę RPG i statystyk na powierzchnię tych elementów. [. . .] W związku z tym, że legendarne id Software jest częścią naszej firmy, pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy, był telefon właśnie do nich. Poprosiliśmy ich o pomoc i kilka porad.”
To bardzo dobrze, że Bethesda konsultowała się z innymi, zasłużonymi producentami gier, którzy mogli wspomóc produkcję Fallout 4. Miejmy nadzieję, że strzelanie zostało faktycznie o wiele lepiej odwzorowane, aniżeli w trzeciej części serii. Gra ma zadebiutować na rynku już 10 listopada na PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych. Jedna z największych premier ostatniej dekady? Z pewnością!
[efsflexvideo type=”youtube” url=”https://www.youtube.com/watch?v=lMS7Q4l1IE0″ allowfullscreen=”yes” widescreen=”yes” width=”420″ height=”315″/]