Ubisoft pracuje nad tym, aby Assassin’s Creed: Unity było pierwszą, kompletną grą na konsole nowej generacji. Przygotowano nowy silnik graficzny, który znacznie wydajniejszy od poprzednika.

Firma Ubisoft jest przekonana o tym, że ich nowy silnik graficzny wykorzystywany przy produkcji Assassin’s Creed: Unity, jest o wiele wydajniejszy od poprzednich. Najnowsza odsłona serii ma być początkiem czegoś wielkiego na PlayStation 4 oraz Xbox One. Firma przygotowywała projekt od kilku lat, aby móc wykorzystać charakterystykę sprzętową konsol nowej generacji.
Na ten temat postanowił wypowiedzieć się James Therien z Ubisoftu. Potwierdza on, że nowe oprogramowanie graficzne radzi sobie o wiele lepiej z obsługą kilku rdzeni w procesorach nowych konsol. Oto jego komentarz w tej sprawie:
”Globalnie, nasz nowy silnik radzi sobie dobrze ze skalowaniem na kilku rdzeniach. Niestety, zawsze trafimy na jakieś ograniczenia, które są zależne od platformy. [. . .] W przypadku gry Assassin’s Creed Unity zmieniliśmy nasz renderer i jego architekturę, co autentycznie zmniejszyło ilość zapytań do sterownika graficznego.”
James Therien ponadto wspomina, że zespół starał się optymalizować grę na każdym sprzęcie. Proces ten przebiegał sprawnie, a zespół starał się wykorzystać zasoby mocy obliczeniowej PlayStation 4 oraz Xbox One.
Assassin’s Creed Unity to kolejna odsłona serii Ubisoftu. W najnowszej odsłonie odwiedzimy XVIII-wieczny Paryż, pogrążony rewolucją francuską. Tytuł ten trafi na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One już 31 października tego roku.
