Niektórym grom wideo nie można odmówić rozmachu i atrakcyjności…ale czasem cierpią z powodu stabilności rozgrywki.
Jedną z gier tego typu jest znakomity Wiedźmin 3: Dziki Gon, który mimo bardzo wysokiej jakości wykonania zawsze borykał się ze stabilnością rozgrywki i nie mógł pochwalić się stabilną animacją na poziomie 30 klatkach na sekundę, nie mówiąc o 60 klatkach na sekundę. Teraz ekipa Digital Foundry donosi, iż w najnowszej aktualizacji przeznaczonej dla PlayStation 4 Pro gra zalicza downgrade graficzny…ale zyskuje na stabilności.
Należy podkreślić, iż ostatnimi czasy CD Projekt RED opublikowali aktualizację dla PlayStation 4 o numerze 1.61, która to poprawia wiele błędów, optymalizując przy tym grę i dodając obsługę HDR.
Jak się jednak okazało, rodzime studio musiało nieco obniżyć jakość oprawy graficznej, w niektórych miejscach, aby móc ją poprawić w zupełnie innych.
Efekty są zadowalające. Generalnie mowa to tym, że w trybie 4K Wiedźmin ma znacząco skrócone pole rysowania obiektów, ale również obniżoną jakość detali w dalekim tle (liście drzew, czy dodatkowe elementy krajobrazu).
Warto jednak podkreślić, jakoby gra zyskała na stabilności i mogła pochwalić się teraz wyższą ilość klatek animacji. Na PlayStation 4 Pro jest to już stałe 30 FPSów.
Poniżej prezentujemy Wam wideo dotyczące stabilności gry.