Ubisoft przy promocji Watch Dogs napytało sobie biedy, bowiem pokazali niesamowity trailer, który rozmijał się z rzeczywistością. Firma wyciąga wnioski i zmienia politykę.
Ogrom krytyki, który spadł na firmę Ubisoft po prezentacji Watch Dogs wpłynął na zmianę polityki marketingowej. Od teraz Ubisoft będzie dbało o każdy trailer i jego zgodność z rzeczywistością.
Warto przypomnieć, że Watch Dogs przed swoim rynkowym debiutem prezentowało bardzo wysoki (czasem wręcz nierzeczywiście wysoki) poziom oprawy graficznej. Gra po premierze wyglądała nieco inaczej – gorzej, co nie znaczy, że w ogólnym rozrachunku źle.
Fani jednak uwierzyli w trailer i Ubisoft zebrało ostre ”baty” od branżowych komentatorów za tak zwany ”downgrade”.
Dyrektor kreatywny firmy – Yves Guillemot – zdecydował się zmienić podejście firmy do prezentacji swoich gier. Ubisoft będzie publikował tylko ukończone gry i fragmenty rzeczywistego gameplay’u. Gdy tylko będą coś prezentować, to ma być to sprawny i działający produkt.
Już po ostatnich targach E3 2015 widać efekty zmiany polityki. Firma Ubisoft zaprezentowała mnóstwo ciekawych gier, ale bardzo uczciwie i przejrzyście. Między innymi The Division, For Honor, Ghost Recon Wildlands oraz Assassin’s Creed: Syndicate.
[dzięki – http://www.videogamer.com/ps4/watch_dogs/news/watch_dogs_downgrade_backlash_forced_ubisoft_to_change_policy_on_pre-release_footage.html]