Historia produktu firmy Oculus VR to opowieść od zera do bohatera. Najpierw pojawił się pomysł na platformie Kickstarter, który został wsparty przez ludzi do kwoty niemalże 2,5 miliona dolarów. Następnie na scenę weszła firma Marka Zuckerberga i wykupiła Oculus VR za 2 miliardy dolarów z przeznaczeniem tej kwoty na dalszy rozwój ich technologii. Dzisiaj poznaliśmy 30 tytułów startowych.
Do premiery 28.03.2016 zostało jeszcze 12 dni. Ci którzy już się zdecydowali czekają zniecierpliwieni, a dla tych niezdecydowanych powstała pełna lista tytułów. Prawdę mówiąc ujawnia ona pewną słabość wszystkich platform wirtualnej rzeczywistości. Tak szczerze mówiąc jeszcze żadna gra nie zaprezentowała czegoś czego z równym sukcesem nie można oddać na standardowej konsoli (z wyjątkiem niektórych gier pokazowych dostępnych podczas prezentacji na dużych imprezach). Niemniej, czuć że wchodzimy w nową erę, to już nei jest Virtual Boy Nintendo, to prawdziwa rzeczywistość wirtualna i w ciągu najbliższych lat na pewno zobaczymy wiele skandali i innowacji.
Poniżej znajduje się lista wraz z opisaniem poziomu intensywności interakcji z grą. Są to notki stworzone przez Oculus VR: