Oculus Rift zostało zaprezentowane na specjalnej konferencji, podczas której firma Microsoft udowodniła swoje wsparcie dla gogli wirtualnej rzeczywistości.
Oculus Rift potrzebuje dwóch lat, aby zmienić oblicze branży gier wideo i wypracować nowe standardy. Takie słowa usłyszeliśmy podczas prezentacji ostatecznej wersji urządzenia, które zadebiutuje w pierwszym kwartale 2016 roku.
Po pierwsze, wiecie już, że Oculus Rift będzie sprzedawane wraz z kontrolerem do Xbox One. Gogle będą wspierane przez system operacyjny Windows 10, a w późniejszym okresie DirectX 12. To bardzo duże wsparcie Microsoftu, który ostrożnie inwestuje w branżę wirtualnej rzeczywistości. Ostrożnie, ale chyba skutecznie.
Po drugie, Oculus Rift otrzyma dedykowany portal (niewielką platformę internetową), dzięki której każdy będzie miał dostęp do aktualizacji, pomocy, wsparcia technicznego, forum oraz wersji demonstracyjnych gier. Portal Oculusa ma być internetowym miejscem dla wszystkich użytkowników tego urządzenia.
To wszystko ma sprawić, aby korzystanie z gogli Oculus Rift było wygodne, intuicyjne i przyszłościowe. Firma chce dbać o swoich klientów i dostarczać im popularne ”demka”, aby każdy mógł sprawdzić grę przed jej zakupem.
Na koniec warto wspomnieć o jednej z pierwszych gier, które pojawią się ekskluzywnie na Oculus Rift. Mowa tutaj o Edge of Nowhere od Insomniac Games. Twórcy Spyro oraz Ratcheta to doświadczone i ambitne studio. Trailer gry prezentuje się znakomicie, czy bylibyście nią zainteresowani?
[dzięki – http://www.theverge.com/2015/6/11/8767119/oculus-rift-pre-e3-games-full-circle]