Technologia TressFX dała o sobie znać już w Tomb Raider: Definitive Edition, ale jej rozwinięta forma zostanie zastosowana w Rise of the Tomb Raider.
O tym, i jeszcze innych kilku sprawach, wypowiedzieli się ostatnio przedstawiciele studia Crystal Dynamics, którzy zachwalają współpracę z AMD. Amerykański koncern jest pomysłodawcą oprogramowania TressFX, które pozwala generować świetną grafikę i animację fryzur oraz włosów.
Crystal Dynamics jest przekonane o wysokiej jakości grafiki w Rise of the Tomb Raider. Pionierska technologia TressFX będzie sukcesywnie podnosić poziom modelingu wirtualnych sylwetek w grach wideo. Lara Croft, jako niezwykle popularna postać, jest popularną bohaterką sprzyjającą promocji tego oprogramowania.
Od teraz włosy będą renderowane w jeszcze większej ilości, co pozwoli im układać się w naturalny sposób. Jeżeli tylko Lara Croft wskoczy do wody, to podczas nurkowania jej włosy będą zachowywać się, jak należy. Również po wyjściu mają wyglądać, jak w rzeczywistości. To samo ma dotyczyć kontaktu ze śniegiem, błotem i powiewającym wiatrem.
TressFX już w grze Tomb Raider: Definitive Edition wyglądało niesamowicie. Teraz należy oczekiwać na premierę Rise of the Tomb Raider i fajerwerki graficzne na Xbox One.
[dzięki – http://www.videogamer.com/xboxone/rise_of_the_tomb_raider/news/crystal_dynamics_talks_improved_hair_tech_in_rise_of_the_tomb_raider.html]