BBC przeprowadziło bardzo ciekawy wywiad z Siobhan Reddy, która wypowiedziała się na temat kobiet w branży gier wideo. Trzeba przyznać, że rzeczywiście ostatnimi czasy Panie co raz bardziej interesują się elektroniczną rozrywką. Czy w w tej branży nadchodzi czas płci pięknej?

W rozmowie z radiem BBC 4 Siobhan Reddy, prezes studia Media Molecule wyznała, że w branży gier wideo nadchodzi czas kobiet. Jeżeli ten rynek ma się zmienić, to tylko przy pomocy płci pięknej i edukacji wczesnoszkolnej.
„Są statystyki, które mówią o dziewczynkach, które są coraz częściej zapisywane na dodatkowe zajęcia powiązane z nowymi technologiami, grami i systemami. Trzeba zaczynać jak najwcześniej, najlepiej w wieku ośmiu lat. Branża musi zmienić postrzeganie gracza, zachęcić te wszystkie kobiety do siebie i wspierania tejże. Mamy już kilka uzdolnionych kobiet na najwyższych stanowiskach, które wygryzły mężczyzn. Widać, że istnieje spory potencjał i trzeba go rozwijać.”
Audycja na kanale BBC Radio 4 przyniosła ciekawe informacje na temat branży gier wideo i planów dalszego jej rozwoju. Jak tłumaczy Siobhan Reddy, prezes Media Molecule, zachodzi potrzeba wczesnej edukacji i napływu kobiet do branży. Męski punkt widzenia reprezentowany jest od długich lat, według Reddy, to kobiety zadecydują o przyszłości i zmienią punkt widzenia. Warto zauważyć, że rzeczywiści kobiety w branży gier wideo są co raz częstszym widokiem. Niedawno byliśmy świadkami jak po raz kolejny konferencje Ubisoftu na targach E3 poprowadziła Aisha Tyler, a Ci, którzy zaglądają na GameSpot doskonale znają panią, która nazywa się Jess Mcdonnell. Jak widać panie też interesują się elektroniczną rozgrywką, co tylko powinno nas cieszyć.
