Wywiad z twórcą Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance jest grą studia Warhorse, która pojawi się na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Tytuł to średniowieczne RPG, które cechuje niezwykły realizm historyczny.

Kingdom Come: Deliverance zabiera nas w klimaty Średniowiecza.
Kingdom Come: Deliverance zabiera nas w klimaty Średniowiecza.

Jedną z najciekawszych zapowiedzi z gatunku RPG jest z pewnością Kingdom Come: Deliverance. Tytuł produkowany przez Warhorse Studio, twórców popularnej mafii. Producenci gry zdecydowali się wyjść nieco z ram gatunkowych i rozpocząć prace nad zgodnym z realiami historycznymi oraz klimatem średniowiecza RPG.

Akcja Kingdom Come: Deliverance została osadzona w Europie Środkowej lat dwudziestych i trzydziestych XV wieku. Tytuł pozwala się wcielić w rolę młodego kowala, którego rodzina została zamordowana przez wrogą armię. Bohater będzie oczywiście opisany szeregiem statystyk, jak w tradycyjnych grach RPG, ale Kingdom Come: Deliverance odcina się od klimatów fantasy, na rzecz realizmu.

Ten ostatni element jest tym, co na tle innych produkcji odróżnia grę Warhorse Studios. Tytuł jest przygotowywany w oparciu o silnik Cry Engine, dzięki czemu autorzy mogą generować ogromne, piękne obszary, które gracze będą eksplorować w dowolny sposób. Gra nieco inspiruje się dokonaniami The Elder Scrolls V: Skyrim pod tym właśnie względem. Realizm ujawniać ma się również w trakcie walki, która została przygotowana kompleksowo – oparta została na skomplikowanej mechanice zadawania ciosów.

Panie i Panowie, zapraszamy do Średniowiecza!
Panie i Panowie, zapraszamy do Średniowiecza!

Kingdom Come: Deliverance rośnie więc w oczach potencjalnego gracza jako gra absolutnie świeża, unikatowa i interesująca, szczególnie dla wszystkich tych, którzy cenią sobie gry historyczne, oparte o charakterystykę średniowiecza. Na temat gry udało mi się porozmawiać z jednym z jej twórców. Jiri Ridl wyjawił kilka intrygujących faktów na jej temat, zapraszam do lektury.

PK: Kingdom Come: Deliverance jest zaprojektowane na podstawie silnika graficznego Cry Engine (jeden z najlpeszych, jak nie najlepszy na rynku). W mojej opinii daje to Wam możliwość pchnięcia nieco więcej ”duszy” w okres Średniowiecza. Dlaczego właśnie Cry Engine?

J.R: Cry Engine to bardzo potężny i wydajny silnik graficzny pozwalający na projektowanie ogromonych, otwartych światów, również w klimatach średniowiecznych. Silnik aktualnie udostępnia wiele narzędzi do generowania realistycznej wody, zmiennej pory dnia i nocy, ale jest również bardzo łatwy w obsłudze i pozwala na wypracowanie niezwykle realistycznych sylwetek postaci oraz ubioru.

PK: Jak blisko zakończenia prac i premiery Kingdom Come: Deliverance jesteście?

J.R: W tym momencie trudno powiedzieć, bowiem wykonaliśmy sporo pracy w zeszłym roku, ale dopiero jesteśmy w połowie drogi do debiutu na rynku. Wszystko musimy łączyć w jedną całość. Bardzo dobrze się stało, że przeprowadziliśmy testy wersji próbnej, to dało wymagany feedback do dalszego rozwijania projektu.

Przed nami jeszcze dużo pracy, ale przygotowaliśmy już prosty w obsłudze system budowania domów w grze, udało nam się stworzyć system odpowiadający za realistyczne odwzorowanie ubrań, jak również zbudowaliśmy studio nagraniowe dla sesji motion-capture. Aktualnie pracujemy nad scenkami fabularnymi, praktycznie wykończyliśmy oprawę graficzną środowiska gry (drzewa, budynki, roślinność, itp.). Wykonaliśmy sporo pracy, gra wygląda inaczej niż w znanej Wam wersji Alpha.

Dzięki Cry Engine, postaci w Kingdom Come: Deliverance będą niezwykle realistyczne.
Dzięki Cry Engine, postaci w Kingdom Come: Deliverance będą niezwykle realistyczne.

PK: Przeprowadziliście testy Alpha gry w ostatnim okresie, jak oceniacie wkład graczy oraz ich krytykę?

J.R: Opinie graczy jakie zebraliśmy są niezwykle pomocne. Wystarczy że przytoczę liczby – 16 000 graczy pobrało wersję Alpha i otrzymaliśmy mnóstwo opiniotwórczych maili oraz wpisów na oficjalnym forum gry. Uważam to za świetne przedsięwzięcie.

Zawsze staramy się słuchać naszych fanów, ale niektóre pomysły są nadal nie osiągalne. Jednym z nich jest tryb multiplayer, który niestety najpewniej nie pojawi się w Kingdom Come: Deliverance, bowiem nie pasuje do charakteru gry oraz schematów. Może innym razem.

Z drugiej strony, omówiliśmy jednak kwestię wyposażenia domów, szybkość poruszania się głównego bohatera, ilość świerków w lesie, a nawet SI kurczaków! Wszystko dzięki społeczności graczy.

PK: Rozgrywka jest prowadzona z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Czy będzie możliwość przełączenia się w tryb TPP niczym w The Elder Scrolls V: Skyrim?

J.R: Aktualnie poważnie na ten temat dyskutujemy w studiu, ale uwierzcie mi, to nie jest łatwa decyzja. Gra powinna wtedy inaczej wyglądać, walka prezentowałaby się nieco inaczej, środowisko, nawet minigry (otwieranie zamków, itp.) musiałyby być inaczej rozwiązane…To nie tylko kwestia dodania konkretnego ujęcia kamery, ale przede wszystkim zmiany charakteru rozgrywki. Testujemy grę z widokiem FPP i jesteśmy przekonani, że w tym przypadku gra wygląda świetnie. Jeżeli chcecie dołączyć się do rozmowy na temat widoku TPP, to zapraszamy pod ten adres, na nasze oficjalne forum gry.

PK: Pamiętam jak w jednym z Waszych oświadczeń przyrównywaliście mapę Kingdom Come: Deliverance (I Akt) do Red Dead Redemption. Czy faktycznie gra będzie tak duża?

J.R: Mapa w Kingdom Come: Deliverance (I Akt) jest rozmiarów 4×4 km, a więc łącznie to szesnaście kilometrów kwadratowych powierzchni. Tutaj mała ciekawostka – I Akt naszej gry to rozmiar mapy pierwszej Mafii. Wszystkie trzy akty powinny być tak duże jak Red Dead Redemption, a może nawet i większe. Proszę pamiętać, że wioska Sampose z wersji Aplha to tylko 10 procent obszaru pierwszego rozdziału gry. W tym miejscu warto rzucić okiem na prawdziwą mapkę wspomnianej miejscowości.

rataje_pk

PK: Dzisiejszy gry są raczej osadzone w bardzo ”bezpiecznej” tematyce (FPS w nowoczesnym polu bitwy, RPG w klimatach fantasy). Czym spróbujecie przekonać graczy do Kingdom Come: Deliverance?

J.R: Tak jak powiedziałeś, dzisiejsze gry nieco pomijają tematykę średniowieczną bądź historyczną. Osobiście tego nie rozumiem. Historyczne filmy, bądź literatura są bardziej przyswajalne przez ludzi. W pełni rozumiem, że gracze lubią wcielić się w skórę krasnoluda, bądź od czasu do czasu rzucić jakieś zaklęcie. Po latach wojen orków z elfami chcemy zagrać w coś świeżego, dzięki sukcesowi na platformie Kickstarter wiemy, że nie jesteśmy sami.

PK: Średniowiecze to był okres wojen, kiedy to dokonywano wielu oblężeń (np. znane wszystkim oblężenie Orleanu). Czy w Kingdom Come: Deliverance będą tego typu aktywności?

J.R: Tak, w naszej grze będziemy uczestniczyć w oblężeniach zamków. Przestrzegam jednak graczy już teraz, nasza gra to nie strategia, tylko tytuł z gatunku RPG, więc wiele tego typu zadań nie uświadczycie.

Walka to podstaw a w Kingdom Come: Deliverance!
Walka to podstaw a w Kingdom Come: Deliverance!

PK: Kingdom Come: Deliverance daje szanse jazdy konnej, walki oraz uzbrajania koni. Jak to będzie wyglądać w praktyce?

J.R: W świecie gry możliwe będzie wiele rozwiązań. Dla przykładu, gdy spotkasz wrogiego łucznika, będziesz mógł go pokonać, zabrać jego zbroję, ale również przedmioty dla Twojego konia. Oczywiście będzie można również wytwarzać przedmioty dla konia własnoręcznie u miejscowych kowali. Z drugiej strony, należy pamiętać o tym, że zbroja dla konia będzie droga i ciężka. Wyprodukowanie tego elementu będzie kosztowne i czasochłonne. Pytanie tylko, czy będzie Cię stać na wystarczającą ilość stali, aby tego dokonać?

Oczywiście walka odbywać się będzie również takiej formie!
Oczywiście walka odbywać się będzie również takiej formie!

PK: W grze nie będzie smoków, magii, specjalnych umiejętności, oraz wszystkich tych elementów z przeciętnych gier RPG. Czym więc chcecie zainteresować fanów gatunku?

J.R: Jazdą konną, walką na wielką skalę, otwartymi przestrzeniami, pięknym otoczeniem, oprawą graficzną oraz życzliwą ludnością w świecie gry. Średniowiecze jest interesujące, uwierzcie mi.

PK: Ostatnio Dragon Age: Inkwizycja wprowadziło możliwość poprowadzenia swojej społeczności oraz sprawowania władzy. Czy taki system pojawi się w Kingdom Come: Deliverance?

J.R: Aktualnie system zaawansowanej ekonomii jest w Kingdom Come: Deliverance. Dla przykładu, gracz może wykupić wszystko u jednego kupca, toteż ten nie będzie w stanie zaoferować nic nowego, do czasu dostawy z miasta. W momencie gdy sprzedaż dużą ilość skór dla garbarza, to zaniży jej cenę, lub też przez pewien okres wcale nie będzie skupywać skór.

Wiem o co Ci jednak chodzi. Ostateczna odpowiedź brzmi – nie, nie będzie można sprawować władzy i kontrolować społeczeństwa. W świecie Kingdom Come: Deliverance mieszkańcy decydują sami o sobie.

Świat gry Kingdom Come: Deliverance będzie ogromny.
Świat gry Kingdom Come: Deliverance będzie ogromny.

PK: Gra zadebiutuje ponadto na konsolach nowej generacji. Czy jesteś w stanie powiedzieć, w jakiej rozdzielczości?

J.R: Aktualnie to jakość 30 klatek na sekundę oraz rozdzielczość 900p na PlayStation 4 oraz Xbox One. Produkcja nadal trwa, może się uda wprowadzić wyższy standard do zakończenia prac nad grą.

PK: Kingdom Come: Deliverance na konsolach będzie obsługiwane przez kontrolery. Jak rozwiązaliście sprawę sterowania?

J.R: Już wersja Alpha pokazała, że kontrolery sprawdzają się podczas rozgrywki. Możesz to sprawdzić podłączając pada od Xboksa do Twojego PC. Oczywiście można również grać myszką i klawiaturą.

PK: Jak być opisał Kingdom Come: Deliverance w trzech słowach?

J.R: Średniowieczny świat do eksploracji!

PK: Dziękuję za wyczerpującą rozmową, życzę powodzenia.

J.R: Również dziękuję i pozdrawiam graczy!

Written By
More from Patryk

Far Cry 4 debiutuje w listopadzie

Far Cry 4 to kolejna odsłona popularnej serii strzelanin pierwszoosobowych firmy Ubisoft....
Read More