Wiedźmin 3: Dziki Gon – autorzy gry uważają, że DirectX 12 nie usprawni Xbox One

W sieci pojawiły się bardzo ciekawe informacje na temat konsoli Xbox One. Autorzy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon postanowili skomentować obecność DirectX 12 na konsoli Microsoftu.

Xbox One trafiło na rynek w zeszłym roku. Konsola posiada również sensor Kinect 2.0.
Xbox One trafiło na rynek w zeszłym roku. Konsola posiada również sensor Kinect 2.0.

Firma Microsoft w marcu tego roku zapowiedziała nową wersję popularnej biblioteki graficznej DirectX 12. Oprogramowanie miałoby zadebiutować na rynku pod koniec tego roku, celem lepszej współpracy z procesorami wielordzeniowymi oraz odciążeniem ich, na wzór rozwiązania Mantle koncernu AMD

Oczywiście nowa wersja oprogramowania dotyczyć konsoli Xbox One. Jak za pewne wiecie, ostatnie analizy wyraźne pokazują, że najmocniejszą konsolą na rynku jest PlayStation 4. Wielu graczy ma nadzieję, że nowa wersja oprogramowania pozwoli z łatwością uzyskać jakość 1080p oraz 60 klatek na sekundę. Nieco bardziej sceptycznie podchodzi do tego CD Projekt RED, a więc twórcy Wiedźmin 3: Dziki Gon, którzy ustami swojego głównego programisty od spraw silnika graficznego tak komentuje całą sprawę:

Wydaje mi się, że jest sporo zamieszania w temacie tego, co usprawni DirectX 12. Większość gier na rynku nie może osiągnąć 1080p z powodu obciążeń spowodowanych ładowaniem dodatkowych jednostek cieniujących. W przypadku takich tytułów DirectX 12 nic nie zmieni. Może uda się wczytać więcej wielokątów do GPU, ale nie będzie można ich cieniować, co czyni cały proces bezcelowym. Myślę, że zobaczymy zmianę w podejściu programistów grafiki, co – miejmy nadzieję – przełoży się na dużo lepsze systemy.” – Balázs Török, główny inżynier silnika graficznego CD Projekt Red

Firma CD Projekt RED aktualnie współpracuje z inżynierami koncernu Microsoft, aby wypracować w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon jakość na poziomie 1080p oraz 60 klatek na sekundę. Na ten moment nie wiadomo jednak, czy założenia zostaną zrealizowane. Premiera gry została zaplanowana na przyszły rok, a więc nasi rodacy mają jeszcze sporo czasu na ewentualne poprawki.

Written By
More from Patryk

Lords of the Fallen pojawi się na urządzeniach mobilnych

Studio CI Games we współpracy z Deck13 zapowiedziało grę Lords of the...
Read More