Tomb Raider: Definitive Edition wypełniony nową technologią

Restart serii Tomb Raider okazał się być strzałem w dziesiątkę. Gracze pokochali nową sylwetkę i osobowość Lary Croft, twórcy dostarczyli nam najwyższą jakość rozgrywki w postaci na Xboksa 360 i PlayStation 3. Tomb Raider: Definitive Edition ma być nowym wcieleniem tej produkcji na konsolach nowej generacji.

tomb-raider-2013-walkthrough

Cykl życia konsol jest okresem, w którym twórcy pracują nad nową technologią, która w pewnym momencie dochodzi do danego pułapu, gdzie wymagana jest technologiczna zmiana warty. Tak jest w przypadku konsol, kiedy to twórcy dopiero po kilku latach są wstanie okiełznać pełną moc tych sprzętów. Dziennikarze serwisu VG24/7 przeprowadzili krótki wywiad z producentem Tomb Raider: Definitive Edition. Scott Amos tylko potwierdza, że prace nad nową wersją przygód Lary trwają już od dłuższego czasu, a sam ich proces jest o tyle łatwiejszy, że konstrukcja Xbox One i PlayStation 4 jest bardzo przyzwoita i przystępna dla developerów, co skraca i upraszcza proces produkcji. Port na nowe konsole nazwano Definitywnym, a więc zawierać będzie wszystkie dotychczasowo wypuszczone dodatki, łatki, rozszerzenia i cyfrowe komiksy. Amos podkreślił również, że gra nie jest, wbrew przeświadczeniu wielu ludzi w branży, prostym portem z komputerów osobistym, podciągniętym do wysokiej rozdzielczości i z nową technologią animacji twarzy. 

”To pierwszy raz w historii naszego studia, kiedy możemy uruchomić nasz autorski silnik i sprawdzić dobitnie, na jak wiele go stać. Tym razem jesteśmy bogatsi o wiedzę co możemy, a czego nie jesteśmy wstanie, na chwilę obecną, dokonać przy użyciu tych narzędzi. Definitive Edition jest pierwszym krokiem dla nas, który informuje nas o tym, ile jeszcze możemy osiągnąć na konsolach nowej generacji.[. . .] Od samego początku mieliśmy zorganizowany mały zespół, który zajmował się tylko wersją na komputery osobiste. Ta też wersja odpowiadała konstrukcyjnie konsolom nowej generacji. Oczywiście, na konsolach prezentuje ona wyższy poziom, ale zespół pomógł nam przebudować tryb wieloosobowy, podciągnąć animację bohaterki, dopracować wygląd otoczenia i jakość oświetlenia.”

Kilka dni temu opublikowano nawet stosowne porównanie obu wersji, odpalonych na obu generacjach. Crystal Dynamics jest pewne swojego, a sama Lara Croft, w wersji na PlayStation 4 i Xbox One, jest tak jakby poligonem doświadczalnym dla twórców. 

Written By
More from konadmin

Wylądował zwiastun Final Fantasy X | X-2 HD

Square Enix niedawno otworzyło oficjalną stronę poświęconą Final Fantasy X / X-2...
Read More