Rozdzielczość 900p w Diablo III było nie do przyjęcia przez Microsoft

Diablo III: Reaper of Souls- Ultimate Evil Edition to specjalne wydanie Diablo III, które trafiło wyłącznie na konsole PlayStation 4, Xbox One. Okazuję się, że po raz kolejny konsola Microsoftu miała problemy z uzyskaniem rozdzielczości 1080p, a niższa rozdzielczość nie zadowalała amerykańskiej korporacji.

Diablo to jedna z najpopularniejszych serii na rynku gier wideo.

O tym, że ciężko jest osiągnąć rozdzielczość 1080p na konsoli Xbox One, przyznał John Height, czyli dyrektor kreatywny Diablo III w rozmowie z Digital Foundry. Z racji tego, że twórcom ciężko było osiągnąć maksymalną rozdzielczość, postanowiono na sprawdzone 900p, które nie zadowoliło działaczy z Microsoftu. Na ten temat postanowił wypowiedzieć się John High z ramienia studia Blizzard:

„Nie mogliśmy osiągnąć 1080p na Xboksie One, dlatego zdecydowaliśmy, że gra będzie działać w 900p i tak pokazywaliśmy ją m.in na E3. Jednakże Microsoft powiedział, że to nie do przyjęcia, dlatego musieliśmy znaleźć sposób, aby osiągnąć pożądany efekt. Dostaliśmy nawet aktualizację kody, aby móc osiągnąć rozdzielczość 1080p.”

Koniec końców twórcom udało się osiągnąć pożądaną przez Microsoft rozdzielczość, jednakże ekipa z Digital Foundry dopatrzyła się, że Diablo III na Xboksie One ma czasem problemy z klatkami na sekundę, ponieważ zdarza się, że z 60 spadają one nawet do 50. Na pewno większym komfortem dla graczy byłaby sytuacja, gdzie odpalaliby grę w mniejszej rozdzielczości, ale przynajmniej w stałej liczbie klatek na sekundę. Warto również przypomnieć niedawne słowa Phila Spencera, która podkreślał, że ważniejsza jest płynność rozgrywki, aniżeli rozdzielczość.

[dzięki- VG24/7]

More from Mikołaj Ciesielski

Co zrobilibyście mając w rękach telefon Aidena Pearce’a?

Premiera Watch_Dogs zbliża się wielkimi krokami. 27 maja będzie wyjątkowym dniem dla...
Read More