Rise of the Tomb Raider, czyli czego oczekujesz od najnowszej odsłony serii?

Rise of the Tomb Raider to najnowsza, zapowiedziana niedawno odsłona legendarnej serii gier z Larą Croft w roli głównej. Najnowsza odsłona zostanie przygotowana z myślą o Xbox One, a w późniejszym okresie również na PC oraz PlayStation 4. Crystal Dynamics ma trudny orzech do zgryzienia, bowiem oczekiwania graczy są ogromne.

Rise of the Tomb Raider to kontynuacja historii Lary Croft z gry Tomb Riader (2013).
Rise of the Tomb Raider to kontynuacja historii Lary Croft z gry Tomb Riader (2013).

Crystal Dynamics kompletnie przemodelowało rozgrywkę oraz wizerunek serii za sprawą restarmu marki w postaci Tomb Raider. Historia Panny Croft została zaprezentowana w zupełnie inny sposób. Autorzy odeszli od schematu rozgrywki znanego z klasycznych odsłon, na rzecz otwartych przestrzeni, tajemniczej wyspy, dziesiątkowania przeciwników oraz mrocznej, pełnej przemocy historii.

Tomb Raider może pochwalić się również wybitną oprawą graficzną, tym bardziej w wersji Tomb Raider: Definitive Edition, która została wydana na Xbox One oraz PlayStaion 4 (recenzja pod tym adresem). Producent zmienił konwecję gry, bowiem przygotowano ją z naciskiem na ”filmowość” oraz akcję. Świetnie wprowadzono elementy rozwoju bohaterki, jej ekwipunku oraz umiejętności. Na słowa pochwały zasługują również emocje, jakich w ostatniej odsłonie serii nie brakowało.

Zapowiedziano najnowszą odsłonę serii, która będzie nosić nazwę Rise of the Tomb Raider. Warto więc postawić pytanie: czego gracze oczekują od pierwszej w pełni next-genowej produkcji z tej serii?

Rise of the Tomb Raider rozkocha w sobie fanów przygodowych gier akcji oraz wyniesie Larę Croft na piedestał branży gier wideo?
Rise of the Tomb Raider rozkocha w sobie fanów przygodowych gier akcji oraz wyniesie Larę Croft na piedestał branży gier wideo?
Zagadki, eksploracja i starożytne ruiny!

Seria Tomb Raider charakteryzowała się świetnie przygotowanymi lokacjami, które jeszcze za czasów pierwszego PlayStation były obszerne i rozbudowane. Crystal Dynamics powinno koncentrować się na generowaniu ciekawych, starożytnych lokacji z wieloma tajemnicami. Skoro jesteśmy łowcą artefaktów, to niech nasza przygoda zawiedzie nas w ciemne zakamarki opuszczonych światyń.

Producent powinien postarać się zainteresować gracza wirtualymi lokacjiami. Najnowsza odsłona serii powinna być przepełniona notatkami, ksiegami, nagraniami audio, które przybliżały by nas do historii starożytności. Dobrze pamiętam, że pierwsze części tej serii zabierały nas w różnorakie lokacje, gdzie wyczuwalny był ich klimat (dżungla, legendarna Wenecja czy też wielki mur w Chinach). Zaprojektować klimatyczne lokacje, napisać dla nich odpowiednią historię i udostępnić to graczom. Interesujące lokacje zaprojektowane z rozmachem to klucz do sukcesu Rise of the Tomb Raider.

Rise of the Tomb Raider zabierze nas do tajemniczych, mrocznych i starożytnych ruin?
Rise of the Tomb Raider zabierze nas do tajemniczych, mrocznych i starożytnych ruin?
Mniej walki, więcej kombinowania i zagadek!

Tomb Raider charakteryzowało się tym, że młoda Panna Croft potrafiła walczyć wręcz, skradać się i korzystać z broni palnej niczym bohaterka gier akcji. Oczywiście sam system rozgrywki został zaprojektowany wzorowo, aczkolwiek nie każdemu odpowiadał.

Moim zdaniem autorzy gry powinni koncentrować się bardziej na skradankowej mechanice rozgrywki. Odpowienim krokiem powinno być wykorzystanie otoczenia do walki z przeciwnikami, nie tylko w formie wybuchających beczek. Mowa tutaj raczej o obiektach występujących w świecie gry, którymi można by zaskoczyć przeciwników. Osobiście chciałbym, aby wprowadzono większą ilość finisherów właśnie z uwzględnieniem środowiska gry. W sytuacja krytycznych Lara Croft powinna wspierać się bronią palną. Czy muszę wspominać o dwóch klasycznych pistoletach w dłoniach?

Tomb Raider trafiło na rynek w roku 1996. Od tamtej pory seria jest jedną z najważniejszych w branży gier wideo.
Tomb Raider trafiło na rynek w roku 1996. Od tamtej pory seria jest jedną z najważniejszych w branży gier wideo.
Więcej klasyki w Tomb Raider!

Tomb Raider to świetny tytuł, ale zgoła odmienny od tego, z czym kojarzy się klasyczne odsłony serii. Pierwsze pięć cześci do dziś są dla mnie wyjątkowe. W tamtym okresie autorzy wprowadzali rokrocznie kolejne rozwiązania do rozgrywki, nowe ruchy Lary Croft, uzbrojenie oraz ciekawe lokacjie. Nie zapominano jednak o ”clue” zabawy, czyli poziomie trudności oraz wielu sekretach do odkrycia.

Chciałbym aby w Rise of the Tomb Raider wypracowano wyższy poziom trudności (zagadki, łamigłówki, wyzwania czasowe, walka). Klasyczne odsłony Tomb Raider nie należały do gier łatwych, toteż chciałbym, aby Rise of the Tomb Raider stanowiło wyzwanie dla fanów gier przygodowych. Skomplikowane lokacje, wymagające zręczności i dokładności akrobacje, skoki i korzystanie z różnych gadżetów, na podwodnych lokacjach kończąc. Tak, tego oczekuję od najnowszej odsłony serii.

W tym miejscu Was proszę o opinię. Czego Ty, graczu pragniesz od Rise of the Tomb Raider? Jesteś fanem klasycznych odsłon? Może Twoja przygoda z tą marką rozpoczęła się właśnie od ostatniej odsłony serii? Daj znać, czego oczekujesz od tej wielkiej produkcji.

Written By
More from Patryk

Sony zapewnia wzmocnienie PlayStation Plus i lepszą ofertę gier

Firma Sony zdaje sobie sprawę z niezadowolenia graczy w sprawie podniesienia ceny...
Read More