Resident Evil 6 skazany na sukces

yoshiaki_hirabayashi_projektkonsola_pl_small
yoshiaki_hirabayashi_projektkonsola_pl_small

Zdania na temat Resident Evil 6 są podzielone. Jedna strona uważa, że produkcja zasługuje na oklaski, jest przemyślana, wciągająca i klimatyczna - słowem gra akcji pierwszego sortu. Druga zaś nazywa Resident Evil 6 słabą produkcją, zerwaniem więzi z fanem rdzennych odsłon serii i bezczelną kompilacją gier akcji.

Zdania na temat Resident Evil 6 są podzielone. Jedna strona uważa, że produkcja zasługuje na oklaski, jest przemyślana, wciągająca i klimatyczna – słowem gra akcji pierwszego sortu. Druga zaś nazywa Resident Evil 6 słabą produkcją, zerwaniem więzi z fanem rdzennych odsłon serii i bezczelną kompilacją gier akcji. Cóż, o gustach się nie dyskutuje. Wiadome jednak, że spora liczba ludzi została negatywnie rozczarowana.

Włodarze Capcom nie pozostają dłużni, w wywiadzie dla 1Up, producent gry – Yoshiaki Hirabayashi – postanowił bronic koncepcji w jakiej wykuty został Resident Evil 6. Głównym czynnikiem okazały się realia i upodobania dzisiejszego rynku. Projekty typu survival-horror nie wzbudzają takiego zainteresowania – nie ma na nie takiego popytu, jak na gry akcji. Finanse i rachunki nie są z gumy, o tym wiemy zarówno my, jak i producenci. Taka forma rozgrywki jaką prezentuje RE6 okazuje się najbardziej intratna.

„Wierzę w to, że mógłbym zrobić survival-horror najwyższych lotów. Sęk w tym, że takie gry nie uzyskałyby w dzisiejszych czasach wielkiego poparcia. Dlatego też Resident Evil 6 jest taki, jaki widzicie. To gra, która skupia wokół siebie mnóstwo ludzi – gra, która wzbudza odzew.”

Słowa okrutne, acz z pewnością przemyślane. Osobiście uważam, że gatunek survival-horror też potrafi przyciągnąć graczy – co pokazała pierwsza odsłona Dead Space. I co z fanami, których jest mnóstwo? Aktualna odsłona sukces odniesie właśnie dzięki wieloletnim fanom, którzy kupią grę by samoistnie się przekonać co ten Capcom wymyślił. Yoshiaki Hirabayashi w dalszej części wywiadu potwierdza, że target projektu to masowy odbiorca. Twórcy gier muszą patrzeć przez pryzmat finansów na swoje projekty i tego, jak zmienia się moda i upodobania.

„Jesteśmy twórcami, więc potrzebujemy rynku zbytu. Świat dziś już taki jest, chcesz coś robić, potrzeba Ci odbiorcy. Nasze produkty trafiają do wszystkich – to złoty środek. Cieszy nas to, że w Resident Evil 6 każdy znajdzie coś dla siebie. Jest tu trochę staroszkolengo horroru, pełnokrwistej akcji i trochę nowości.”

 

Juve

Written By
More from konadmin

Medal Of Honor Warfighter nowy trailer

Calutki miesiąc minął od prezentacji pierwszej zajawki Medal of Honor: Warfighter, teraz...
Read More
yoshiaki_hirabayashi_projektkonsola_pl_small

Zdania na temat Resident Evil 6 są podzielone. Jedna strona uważa, że produkcja zasługuje na oklaski, jest przemyślana, wciągająca i klimatyczna - słowem gra akcji pierwszego sortu. Druga zaś nazywa Resident Evil 6 słabą produkcją, zerwaniem więzi z fanem rdzennych odsłon serii i bezczelną kompilacją gier akcji.

" />