Raport z GDC’12

gdc_logo_small
gdc_logo_small

Tegoroczna Konferencja Deweloperów Gier (Game Developers Conference) w San Francisco za nami. Impreza, otwierająca sezon branżowych targów, z roku na rok zyskuje na znaczeniu, a jej 25. edycja tylko to potwierdziła. W ciągu pięciu dni (5-9 marca) przez obiekty konferencyjne Moscone Center przewinęło się ponad 19 tys. osób, uczestniczących w przeszło 400 spotkaniach i panelach dyskusyjnych. Nie zabrakło również dużych eventów, zapowiedzi nowych gier oraz pokazów technologii.

 

Tegoroczna Konferencja Deweloperów Gier (Game Developers Conference) w San Francisco za nami. Impreza, otwierająca sezon branżowych targów, z roku na rok zyskuje na znaczeniu, a jej 25. edycja tylko to potwierdziła. W ciągu pięciu dni (5-9 marca) przez obiekty konferencyjne Moscone Center przewinęło się ponad 19 tys. osób, uczestniczących w przeszło 400 spotkaniach i panelach dyskusyjnych. Nie zabrakło również dużych eventów, zapowiedzi nowych gier oraz pokazów technologii.

W odróżnieniu od wielu branżowych imprez, GDC zachowuje charakter wydarzenia adresowanego przede wszystkim do twórców gier. Stąd m.in. duża ilość zajęć warsztatowych i spotkań z legendarnymi deweloperami. Od kilku lat Konferencja obfituje jednak także w doniesienia, które mogą zainteresować także przeciętnego gracza. Co w tym roku przykuwało największą uwagę? Przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie naszym zdaniem najciekawszych wydarzeń tegorocznego GDC.

 

gdc_raport_konferencja

Official GDC’s photostream

 

Nowe studio deweloperskie „elektroników”

Koncern Electronic Arts bez wątpienia brylował na tegorocznym GDC, a konferencja EA Game Changers Event przykuła dużą uwagę zarówno wśród deweloperów jak i dziennikarzy. Jedną z dużych niespodzianek była informacja o nowym studiu deweloperskim, jakie branżowy potentat utworzył w ubiegłym roku w szwedzkim Gothenburgu. Zajmie się ono rozwojem silnika Frostbite, wykorzystanego m.in. w Battlefield 3. Utalentowani programiści mogą też poszukać tam zatrudnienia, bo – jak się dowiedzieliśmy – ciągle trwa nabór nowych ludzi do zespołu.

Powrót marki SimCity

Skoro już jesteśmy przy koncernie Electronic Arts to nie sposób pominąć milczeniem zapowiedzi nowej gry z serii SimCity. Tytuł, nazwany po prostu SimCity, powstaje w studiu deweloperskim Maxis. Premiera planowana jest na przyszły rok. Niestety, najprawdopodobniej w grę zagrają jedynie użytkownicy komputerów PC.

Nintendo inwestuje w produkcję gier na konsolę Wii U

Od wielu miesięcy słychać pogłoski o tym, jakoby inżynierowie koncernu Nintendo mieli poważne problemy z wydajnością niektórych komponentów powstającej konsoli Wii U. Wygląda na to, że trudności udało się pokonać. Japoński gigant poinformował bowiem o zawarciu umów licencyjnych, pozwalających na wykorzystanie silnika fizycznego Havok oraz oprogramowania do modelowania animacji 3D Autodesk z przeznaczeniem do gier tworzonych na nową platformę sprzętową.

Polski akcent

Na GDC nie obyło się także bez polskich akcentów. Jednym z ciekawszych była oficjalna deklaracja firmy CD Projekt RED o całkowitej rezygnacji z zabezpieczeń DRM w swoich grach. Graczy oczekujących na premierę konsolowej wersji Wiedźmina 2 z pewnością zaciekawi informacja o znakomitych wynikach przedsprzedaży tytułu. Okazuje się, że na niektórych rynkach (np. brytyjskim) nakład kolekcjonerskiej edycji został już wyczerpany.

Nadchodzi Nowy Ipad

Bez wątpienia jednym z najgłośniejszych wydarzeń tegorocznego GDC była konferencja firmy Apple, na której zapowiedziano Nowego Ipada. Urządzenie trafi do sklepów jeszcze w tym miesiącu i dysponować będzie m.in. czterordzeniowym procesorem graficznym, wyświetlaczem o rozdzielczości 2048*1536 pikseli oraz kamerką z autofocusem i 5-elementowym obiektywem. Już wkrótce też powinny pojawić się pierwsze gry wykorzystujące możliwości tabletu, w tym np. Infinity Blade Dungeons.

TESV: Skyrim grą roku

Dużo emocji towarzyszyło ogłoszeniu wyników dorocznego konkursu Game Developers Choice Awards. W najbardziej prestiżowej kategorii Game of the Year bezapelacyjnie triumfowało dzieło studia Bethesda Softworks – The Elder Scrolls V: Skyrim. O sukcesie mogą mówić także twórcy Portala 2 (trzy nagrody, w tym za najlepszy projekt gry) oraz Battlefielda 3 (nagroda z największe osiągnięcie technologiczne) i Uncharted 3: Oszustwo Drake’a (najlepsza oprawa wizualna). Uhonorowano również zasłużonych deweloperów. Warren Spector (twórca m.in. serii Deus Ex) otrzymał nagrodę za całokształt dokonań, a Dave Theurer (I, Robot) za innowacyjny wkład w rozwój gier wideo.

Tradycyjnie już na zakończenie Game Developers Conference poznaliśmy termin kolejnej edycji. Jeśli ktoś z Was będzie pomiędzy 25 a 29 marca 2013 roku w okolicach San Francisco, radzimy zajrzeć do Moscone Center.

 

gdc_logo

 

Written By
More from konadmin

Ghost Recon Future Soldier już 24 maja

Ghost Recon Future Soldier zadebiutuje już w ten czwartek - 24 maja...
Read More
gdc_logo_small

Tegoroczna Konferencja Deweloperów Gier (Game Developers Conference) w San Francisco za nami. Impreza, otwierająca sezon branżowych targów, z roku na rok zyskuje na znaczeniu, a jej 25. edycja tylko to potwierdziła. W ciągu pięciu dni (5-9 marca) przez obiekty konferencyjne Moscone Center przewinęło się ponad 19 tys. osób, uczestniczących w przeszło 400 spotkaniach i panelach dyskusyjnych. Nie zabrakło również dużych eventów, zapowiedzi nowych gier oraz pokazów technologii.

 

" />