Projekt NATAL Dla XBOX’A wśród najnowszych osiągnięć techniki

gry na konsole project-natal-xbox-360-4

W czasach dzisiejszych na rynku zaczynają pojawiać się technologie, które u schyłku wieku XX istniały w umysłach naukowców jako marzenia lub niepewne, odległe plany. W roku 2009 na targach E3 przedstawiony został najnowszy projekt technologiczny stworzony dla konsoli Xbox 360, który ma pojawić się na rynku pod koniec tego roku.

Project Natal to nazwa nowego, rewolucyjnego sposobu gry i korzystania z rozrywki, oferowanego wyłącznie przez konsolę Xbox 360, który nie korzysta z opcji kontrolera.

Konsola Xbox 360 rozpoznając wszystkie ruchy i reakcje użytkownika dzięki nowej technologii pozwoli uprawiać sporty, śpiewać, biegać, walczyć lub w inny sposób dać się fizycznie pochłonąć przez opracowane przez najlepszych na świecie twórców gry.

Przełom ten zawdzięczamy czujnikowi łączącemu kamerę RGB, procesor sterujący działaniem specjalnego oprogramowania, sensor głębi, a także wielopłaszczyznowy mikrofon. Używane dziś kamery i mikrofony wykrywają ruch jedynie dwuwymiarowo, technologia Projektu Natal śledzi wszystkie ruchy ciała w trzech wymiarach, reagując na wydane polecenia, zmiany kierunku ruchu kończyn, a nawet zmiany tonu głosu, co już na tym etapie wydaje się być niewiarygodne.

Stanięcie przed czujnikiem działającym w technologii Project Natal wystarczy, aby móc zacząć wydawać polecenia, po prostu wypowiadając je na głos. Nie muszą to być krótkie słowa kluczowe, co jest kolejną rzeczą abstrakcyjną, urządzenie w pełni zrozumie każdą dłuższą wypowiedź. Rozpoznając twarz użytkownika, loguje nas do naszego profilu wyjątkowo łatwo i szybko. Nie trzeba nic mówić ani wpisywać, wystarczy się uśmiechnąć.

Jedyne doświadczenie, jakiego wymaga Project Natal, to doświadczenie życiowe. Koniec ze statystykami i zdaniem „nie ten przycisk!” Przygotujmy się, bo już wkrótce konsola Xbox 360 odmieni całkowicie pojęcie gier konsolowych.

Lecz nie tylko Projekt Natal wybija się ponad przeciętność. Podobną technologią, która pozwoli kontrolować urządzenia bez kontrolera jest Microsoft Kinect, która w sprzedaży także ma się pojawić już w tym roku. Wykorzystuje ona czujnik, który wykrywa ruch gracza i interfejs pozwalający na kontrolę gestami. Kinect opracowany został z myślą o konsoli Microsoftu, ma on zmienić sposób pojmowania gry – nawet żyroskopowy Wiilot Nintendo nie posunął się tak daleko. Na razie mówimy o rozwiązaniach do gier, lecz podobnego typu rewolucje mogą już niedługo zastąpić myszkę czy klawiaturę w komputerach przenośnych i stacjonarnych.

Z tymi zagadnieniami wiąże się technologia pozwalająca tworzyć przezroczyste wyświetlacze i rzeczywistość rozszerzoną. Podobne rozwiązania istnieją już od dawna i wykorzystywane są na przykład w myśliwcach bojowych, których pilot jest w stanie wyświetlać na oknie kokpitu m.in. linię horyzontalną czy mapę radarową. Z najnowszych rzeczy dostępnych dla szerszej konsumpcji można wymienić odtwarzacz MP3 Samsung IceTouch – pierwsze tego typu urządzenie z dotykowym oraz przezroczystym wyświetlaczem o nazwie OLED, jak i również Microsoft Surface czyli komputer w formie stolika, którym sterujemy dotykiem i gestami dłoni.

Powstał także specjalny system sterowania gestami G-speak Spatial Operating Environment, który jest pokazany jako jedna z technologii przyszłości w filmie „Raport mniejszości”.

Obsługa gestów staje się powoli coraz bardziej popularna. Na tegorocznych targach IFA w Berlinie zaprezentowany został system sterowania gestami Toshiby, dzięki któremu można było zarządzać multimediami poruszając tylko dłońmi.

Jak widzimy, wiele zmienia się w otaczającej nas rzeczywistości i za kilkadziesiąt lat, a może nawet krócej, my lub nasze dzieci będziemy świadkami kolejnych procesów wdrażania technologii, o której teraz możemy tylko przeczytać lub zobaczyć na filmie.

Written By
More from Aleks

Oficjalna premiera PS Vita -Wideorelacja

21.02 na godzinę 21:00 Sony Playstation zaprosiło nas na oficjalną premierę najnowszej...
Read More
gry na konsole ProjectNatalXbox

W czasach dzisiejszych na rynku zaczynają pojawiać się technologie, które u schyłku wieku XX istniały w umysłach naukowców jako marzenia lub niepewne, odległe plany.

" />