Na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One trudno uzyskać 1080p i 60 fpsów ?

Twórca Final Fantasy XV rozmawiał z dziennikarzami DualShockers na temat konsol PlayStation 4 oraz Xbox One. Jego zdaniem jest problem z Full HD.

Targi gamescom 2015 to źródło ciekawych informacji na temat branży gier wideo. Hajime Tabata, twórca gry Final Fantasy XV, wypowiedział się na łamach serwisu DualShockers na temat standardów, jakie obowiązują na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Japończyk uważa, że na sprzętach Sony oraz Microsoftu są problemy z uzyskiwaniem jakości Full HD, a często jest to po prostu niemożliwe.

Szczera odpowiedź dotycząca standardów nowych konsol jest taka, że różnice pomiędzy obiema są dosyć spore. Prawdopodobnie nie potrafimy jeszcze wyciągnąć z nich całego potencjału. Nadal nad tym pracujemy.

Mogę ponadto zagwarantować, że technicznie jesteśmy w punkcie, gdzie potrafimy zagwarantować stałe 30 klatek na sekundę, jak w Episode Duscae 2.0” – stwierdził Tabata.

Hajime Tabata dodaje również, że jeśli produkcja gry byłaby podporządkowana tylko jednej platformie, to łatwiej i sprawniej uzyskać wymaganą jakość. Problemem jest ustabilizowanie gry na PlayStation 4 oraz Xbox One jednocześnie, ponieważ oba sprzęty znacząco różnią się od siebie. Proces ten wymaga „równania w dół”, czyli zaniżania jakości, aby gra wyglądała podobnie na dwóch konsolach.

Nie tylko Square Enix ma takie problemy z rozdzielczością 1080p oraz 60 klatkami na sekundę. Również wielu innych producentów się z tym boryka, chcąc udostępnić na rynku kompleksowo przygotowaną grę na dwie platformy. Szczególne przywileje mają większe studia, które w porozumieniu z Sony oraz Microsoftem mogą wydajniej wykorzystać zasoby obu konsol.

 

final XV 5_pk

[interaction id=”55c1b12fb7e78f9b32edb1dd”]

Written By
More from Patryk

Tryb New Game Plus w Wiedźmin 3: Dziki Gon?

CD Projekt RED może rozważyć wprowadzenie trybu New Game Plus do gry...
Read More