Metal Gear Rising: Revengeance zamiast Metal Gear Solid: Rising

logo-metal-gear-rising-revengeance-small
logo-metal-gear-rising-revengeance-small

Hideo Kojima ujawnił sekrety zmiany dewelopera i koncepcji gry Metal Gear Solid: Rising, która ostatecznie wydana zostanie w 2012 jako Metal Gear Rising: Revengeance. Zdaniem znanego projektanta gier, zespół pracujący nad spin-offem serii MGS pogubił się w swoich pomysłach i jedynym sensownym rozwiązaniem było zaangażowanie zewnętrznego studia. Ekipa Platinum Games, które w dorobku ma m.in. Bayonettę, przyniosła świeże i całkowicie odmienne spojrzenie na grę.

 

 

Hideo Kojima ujawnił sekrety zmiany dewelopera i koncepcji gry Metal Gear Solid: Rising, która ostatecznie wydana zostanie w 2012 jako Metal Gear Rising: Revengeance. Zdaniem znanego projektanta gier, zespół pracujący nad spin-offem serii MGS pogubił się w swoich pomysłach i jedynym sensownym rozwiązaniem było zaangażowanie zewnętrznego studia. Ekipa Platinum Games, które w dorobku ma m.in. Bayonettę, przyniosła świeże i całkowicie odmienne spojrzenie na grę.

Fani serii cyklu MGS, którzy zachęceni apetycznym zwiastunem Metal Gear Solid: Rising, (zaprezentowanym podczas targów E3 w 2009 roku) liczyli na rychłą premierę gry, przeżyli poważne rozczarowanie. Podczas ubiegłotygodniowej gali Video Game Awards firma Konami oficjalnie poinformowała o zmianie dewelopera, tytułu i koncepcji gry. Zaprezentowany trailer wyjawił, że chodzi o widowiskowy slasher z futurystycznymi katanami, cyber-ninja i Raidenem w rolach głównych.

Dzisiaj na oficjalnej stronie internetowej produkcji pojawił się obszerny wywiad z Hideo Kojimą, odsłaniający kulisy tej zaskakującej zmiany. Twórca serii Metal Gear Solid przyznał, że projekt Metal Gear Solid: Rising traktował po macoszemu.

bg

– W kwietniu lub maju 2010 roku ukończyłem pracę nad Metal Gear Solid: Peacewalker i po targach E3 zerknąłem na to jak ma się projekt. Odkryłem że fabuła, bohaterowie oraz postaci drugoplanowe są w porządku. Jednakże sama koncepcja gry nie była wyraźna i jasno nakreślona (…). Zespół zagubił się w bezustannym procesie tworzenia i rekonstrukcji tych samych elementów, starając się osiągnąć właściwą równowagę.

Dalsza produkcja Metal Gear Solid: Rising stanęła pod znakiem zapytania. Kojima doszedł do wniosku, że potrzeba gruntownej zmiany i całkowicie nowego spojrzenia. To zapewnić mógł tylko nowy zespół deweloperski. Wybór Platinum Games nie był przypadkowy. Twórcy Bayonetty i Vanquisha udowodnili, że potrafią robić gry akcji ze spektakularnymi scenami walk.

Właśnie pod tym kątem przemodelowana została koncepcja Metal Gear Solid: Rising. Dodatkowo aby zaznaczyć, że nowa gra jest czymś odrębnym od serii MGS, zdecydowano się zmienić tytuł na Metal Gear Rising: Revengeance.

Zgodnie z zapowiedziami wydawcy, którym jest firma Konami, tytuł ukaże się w przyszłym roku w wersjach na konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Tags from the story
, ,
Written By
More from konadmin

WRC 2010!

WRC to kolejna oficjalna gra FIA po F1 2010. Tym razem będziemy...
Read More
logo-metal-gear-rising-revengeance-small

Hideo Kojima ujawnił sekrety zmiany dewelopera i koncepcji gry Metal Gear Solid: Rising, która ostatecznie wydana zostanie w 2012 jako Metal Gear Rising: Revengeance. Zdaniem znanego projektanta gier, zespół pracujący nad spin-offem serii MGS pogubił się w swoich pomysłach i jedynym sensownym rozwiązaniem było zaangażowanie zewnętrznego studia. Ekipa Platinum Games, które w dorobku ma m.in. Bayonettę, przyniosła świeże i całkowicie odmienne spojrzenie na grę.

 

 

" />