Lords of the Fallen – zapowiedź

Lords of the Fallen to stworzone przez polskie studio CI Games RPG z elementami akcji. Fabuła została osadzona w starożytnym świecie, gdzie ludzkość zabiła złego boga. Za produkcję gry odpowiada Tomasz Gop, współtwórca sukcesu marki Wiedźmin.

Czy Lords of the Fallen będzie odpowiedzią CI Games na wielki sukces Dark Souls?
Czy Lords of the Fallen będzie odpowiedzią CI Games na wielki sukces Dark Souls?

Lords of the Fallen to gra typu RPG stworzona przez polskie studio City Interactive. W produkcję tego tytułu zaangażowany jest Tomasz Gop, współtwórca Wiedźmina, który opuścił CD Projekt RED po premierze drugiej części przygód Geralta z Rivii. Gop pełni rolę producenta wykonawczego i opracował szczegóły mechaniki rozgrywki. Gra ma zadebiutować już 31 października tego roku na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz na Xboksie One. Przez wielu Lords of the Fallen porównywane jest do Dark Souls, ale twórcy podkreślają, że mimo sporej inspiracji grą From Software ich tytuł jest inny. Miejmy nadzieję, że podobne jak Dark Souls również i Lords of the Fallen zawojuje świat.

Podczas rozgrywki w Lords of the Fallen wcielamy się w niejakiego buntownika Harkyna, który rzuca wyzwanie bogu. Akcja gry rozgrywa się w starożytnej krainie gdzie wspomniany bóg został pokonany przez ludzi kilka tysięcy lat temu. Jedynym śladem, który po nim został jest ogromny posąg dłoni, natomiast reszta ciała zmieniła się w łańcuch górski, który oddziela północ zamieszkaną przez magów- kapłanów od północy, gdzie swój żywot wiodą wojownicy. Jednakże podczas trwania naszej przygody wspomniany bóg powraca, a w planach ma całkowite zniszczenie ludzkości. Tutaj do akcji wkracza gracz. Naszym celem jest oczywiście niedopuszczenie do tego, aby rozgniewany bóg zmiótł z powierzchni ziemi wszystko, co się na niej znajduje.

Twórcy zapowiadają, że najważniejsza w ich najnowszej produkcji będzie walka z o wiele silniejszymi przeciwnikami. Podczas rozgrywki Harkyn będzie musiał ścierać z różnymi przeciwnikami. City Interactive zapowiada, że na pewno nie będą oni atakować w grupie, ale pojedynczo. Każde starcie będzie wymagać od gracza dużego skupienia, ponieważ Lords of the Fallen ma cechować się wysokim poziomem trudności. Na materiałach udostępnionych przez twórców można zauważyć spore podobieństwo do Darks Souls, podobnie jak w grze od From Software tak i w Lords of the Fallen kluczem do sukcesu będzie sprawne unikanie ciosów oponenta i zadawanie mu jak największych obrażeń. To właśnie uważne śledzenie ruchów przeciwnika i wyczekiwanie na odpowiedni moment na atak pozwoli nam osiągnąć sukces w starciu z silniejszymi i wymagającymi przeciwnikami.

Lords of the Fallen koncentruje się na dynamicznym i przemyślanym systemie walki.
Lords of the Fallen koncentruje się na dynamicznym i przemyślanym systemie walki.

W Lords of the Fallen dostępne będą trzy klasy postaci, a mianowicie będą to: mag, łotrzyk (skrytobójca) oraz wojownik, a każdy z nich posiadać będzie specjalne umiejętności, które niejednokrotnie uratują nam skórę podczas walki. Przykładowo łotrzyk będzie mógł na chwilę stać się niewidzialny, dzięki czemu gracz będzie mógł przekraść się obok przeciwnika i zadać mu krytyczny cios w plecy, natomiast mag będzie mógł się sklonować i odciągnąć uwagę oponenta, a taki wojownik po prostu wpadnie w szał dzięki czemu zapewne zadawać będzie większe obrażenia oraz zadawane przez naszego przeciwnika ciosy nie będą wyrządzały nam zbyt dużej krzywdy. Przykładowo jeśli pokonamy naszego wroga za pomocą czarów, to z truchła przeciwnika wypadną przedmioty przydatne magowi. Natomiast jeśli skrócimy mu życie za pomocą broni białej, to uzyskamy przedmioty, które będzie mógł wykorzystać wojownik. Ponadto w grze zaimplementowany został uproszczony system rozwoju postaci, który pozwoli nam rozwijać Harkyna za pomocą trzech drzewek umiejętności, które powiązane są z klasami postaci. Twórcy podkreślają, że w ich najnowszej produkcji różne klasy będą mogły zostać wyposażone w przedmioty, które docelowo przypisane są do innej. Przykładowo, będziemy mogli stworzyć wojownika, który będzie władał czarami, czy też maga wyposażonego w broń typową dla łotrzyka.

Lords of the Fallen będzie składało się z trzech światów. Na chwilę obecną wiadomo, że będą to klasztor i świątynia. Wszystkie lokacje będą zbudowane z pomniejszych miejscówek. I tak gdy będziemy znajdować się w klasztorze, to zwiedzimy obszerne wnętrze budynku, tereny przylegające do niego, a także katakumby i trzeba przyznać, że w moim wypadku szczególnie ta ostatnia lokacja budzi apetyt. Tomasz Gop zdradził, że wraz z postępem w grze będziemy mogli sami wybrać do jakiej lokacji będziemy się chcieli udać. Autor zapowiedział również, że w Lords of the Fallen pojawią się opcjonalne ścieżki, co zapewne ucieszy fanów zwiedzania i poszukiwania skarbów. Design lokacji będzie zgoła inny od tego, który można było zobaczyć w konkurencyjnym Dark Souls. Ponadto po materiałach z gry od razu widać, że tytuł będzie stało na bardzo wysokim poziomie graficznym, a sam Tomasz Gop twierdzi, że ma to być tytuł, który śmiało będzie można nazwać grą nowej generacji. Na taką opinię mają wpłynąć m.in. widowiskowe efekty świetlne, świetne animacje postaci, a także powiewające materiały. Co prawda jak do tej pory nie do końca można to zauważyć na materiałach udostępnionych przez twórców, ale biorąc pod uwagę fakt, iż do premiery gry zostało jeszcze sporo czasu, to można pokusić się o stwierdzenie, że Lords of the Fallen rzeczywiście będzie w stanie pokazać moc nowych konsol.

Tomasz Gop, producent gry Lords of the Fallen, ma duże doświadczenie w produkcji gier wideo. Jest on współtwórcą marki Wiedźmin.
Oprawa graficzna Lords of the Fallen będzie stała na bardzo wysokim poziomie. CI Games w głównej mierze koncentruje się na tym elemencie produkcji.

Warto również napisać coś na temat udźwiękowienia gry. Co prawda nie wiadomo, czy podobnie jak w przypadku Wiedźmina, również Lords of the Fallen będzie posiadało polski dubbing, ale dobrze, że przynajmniej Harkyn, główny bohater gry, będzie raz po raz wytężał swoje struny głosowe. Ponadto twórcy zapowiadają, że to właśnie głos głównego bohatera podczas scenek dialogowych ma budować klimat oraz stronę emocjonalną gry. City Interactive zapowiada także, że podczas wspomnianych scenek dialogowych będzie dochodzić do wyboru kilka opcji wypowiedzi i to od nas zależeć będzie w jakim tonie zostanie rozegrana dana rozmowa. Napawa to niezwykłym optymizmem, ponieważ być może dzięki różnym opcjom dialogowym historia w Lords of the Fallen nie będzie liniowa. Niestety jak dotąd twórcy nie wspominali jakoby w grze miały pojawić się różne zakończenia historii.

Lords of the Fallen zapowiada się naprawdę wyśmienicie. Jest to mieszanka kilku dobrych gier RPG z ostatnich lat, która została wzbogacona o kilka ciekawych pomysłów, dzięki czemu staję się produkcją inną niż wszystkie. Na materiałach gra prezentuje się bardzo dobrze pod względem audiowizualnym, a wiadomo, że będzie jeszcze lepiej, ponieważ do premiery gry zostało jeszcze kilka, pracowitych dla City Interactive, miesięcy. Być może wreszcie nie tylko Wiedźmin będzie promował Polskę w branży gier wideo, a z Polski będą mieli kolejny powód do dumy. Czekamy z niecierpliwością!

[autor tekstu – Mikołaj Ciesielski]

DLACZEGO (NIE)CZEKAMY:

+ ŚWIETNY SYSTEM WALKI

+ OPRAWA AUDIOWIZUALNA

+ ROZWÓJ BOHATERA

+ EFEKTOWNE STARCIA Z WIELKIMI PRZECIWNIKAMI

– TYLKO TRZY KLASY BOHATERA

– ”ZAMKNIĘTE” LOKACJE

Written By
More from Patryk

Projekt Konsola na Twitch.tv – wieczorne granie w Metal Gear Online #2

Projekt Konsola jest na platformie Twitch.tv i zaprasza wszystkich fanów gier na...
Read More