Kevin Levine odchodzi z Irrational Games. Co dalej z serią Bioshock?

Ken Levine, twórca gier z serii Bioshock, jak również właściciel studia Irrational Games potwierdził, że firma zostanie zamknięta. Twórca planuje pisać inne projekty z gatunku gier przygodowych.

bioshock_infinite__elizabeth_by_zolaida-d67y2lk

 

Ken Levine, twórca gier akcji z serii Bioshock poinformował, że w strukturach jego firmy dojdzie do wielkich zmian. Irrational Games w takiej formie jaką znamy chociażby z BioShock Infinite, odejdzie w niepamięć. W firmie zostanie tylko piętnaście osób, które będą pracować pod skrzydłami Take Two i wydawać małe gry w dystrybucji cyfrowej. Levine po wielkim sukcesie jego ostatniej gry najwyraźniej postradał zmysły, ponieważ przechodzi do dystrybucji cyfrowej, z myślą o grach przygodowych. Na oficjalnej stronie firmy mocie wczytać się w pełne oświadczenie projektanta. Poniżej cytat z tej wypowiedzi:

”Siedemnaście lat to szmat czasu w przypadku każdej, nawet najlepszej pracy, a możliwość pracy z niesamowitym zespołem w Irrational Games jest niewątpliwie najlepszą pracą jaka mi się kiedykolwiek przytrafiła. Choć jestem niezmiernie dumny z tego, co udało nam się razem osiągnąć, pasja ciągnie mnie w kierunku nieco innego rodzaju gier niż to co tworzyliśmy do tej pory. Aby móc sprostać zadaniu stojącemu przede mną, muszę skupić swoją uwagę na mniejszym zespole o prostszej strukturze i bardziej bezpośrednim kontaktem z graczami. W wielu aspektach będzie to powrót do korzeni – mały zespół tworzący gry skierowane do hardkorowych graczy.”

Oczywiście zapowiadane dodatki do Infinite zostaną wydane. Na 25 marca został zapowiedziany Bural At Sea. Dzięki rozszerzeniu wcielimy się w postać pięknej Elizabeth. Najważniejszym elementem dodatku jest rozległa metropolia Rapture, doskonale znana fanom cykluBioShock. Podwodne miasto zostało zrekonstruowane od podstaw w oparciu o mechanikę rozgrywki BioShock: Infinite oraz możliwości silnika Unreal Engine 3. Marka zostaje oddana w ręce 2K Games, co przekreśla długo zapowiadany port na PlayStation Vita. W niedalekiej przyszłości Levine ogłosi nową działalność wraz z nowym projektem, którego celem jest tworzenie gier opierających się głównie na narracji, skierowanych do hardkorowych graczy, które można będzie ukończyć wielokrotnie.

Written By
More from Patryk

Zobacz co potrafi Unreal Engine 4 w grach wideo

W trakcie trwania Games Developers Conference (GDC) zaprezentowano silnik graficzny Unreal Engine...
Read More