John Romera, współtwórca Dooma oraz Quake’a, wypowiada się na temat branży gier wideo

Serwis Games Industry opublikował rozmowę z Johnem Romero, który odpowiedzialny jest za takie serie jak Quake oraz Doom. Projektant postanowił wypowiedzieć się na temat branży gier wideo.

Doom to legendarna marka gier wideo, która w swoim czasie zrewolucjonizowała branżę.
Doom to legendarna marka gier wideo, która w swoim czasie zrewolucjonizowała branżę.

John Romero to jedna z ikon branży gier wideo. Jest on współzałożycielem firmy id Software, jak również współtwórcą taki marek jak Quake, Doom oraz Wolfenstein. Przez długie lata pracował na swoją markę wydając kolejne gry z gatunku pierwszoosobowych strzelanin, którymi mogli cieszyć się właściciele konsol stacjonarnych oraz komputerów osobistych.

Na łamach serwisu Games Industry pojawił się bardzo ciekawy wywiad ze wspomnianym projektantem, który wypowiedział się na temat branży gier wideo oraz rzekomej przewagi komputerów osobistych nad konsolami stacjonarnymi.

”Jeden cykl życia konsol zajmuje dużo czasu. Tymczasem PC to ciągle zmieniająca się platforma, z kompatybilnością wsteczną czy opcjonalnym kontrolerem. Nie ma problemu, jeśli chcemy zagrać w tytuł stworzony w latach 80. na DOS-a. Na konsolach tego nie ma.

Obecnie dostępnych jest tyle różnych silników i aplikacji, a ludzie mogą umieścić swoje produkcje w sklepach bez pomocy wydawców. Nie można ich powstrzymać. Minecraft pojawił się na stronie internetowej. Publikować można w sieci czy w sklepach z aplikacjami. Nie mogę nawet sobie wyobrazić produkcji gry w 1983 roku i pójścia z nią do sklepów, z powodu wszystkich barier między mną i sprzedawcą. Inni musieli podjąć decyzje. W dzisiejszych czasach wszyscy mogą sami decydować.”

Romero uważa, że przyszłości są właśnie komputery osobiste, które pozwalają na łatwy dostęp do wielu gier. Podkreśla on istotną rolę gatunku Free to Play, który musi sobie zapracować na zaufanie szerszej publiczności. Jego zdaniem w dzisiejszych czasach o wiele większą siłą są twórcy niezależni. Co Wy o tym sądzicie, czy twórca Quake’a ma rację, a może nie rozumie dzisiejszego podziału między konsolami, a rynkiem PC?

John Romero, twórca marek Quake oraz Wolfenstein.
John Romero, twórca marek Quake oraz Wolfenstein.
Written By
More from Patryk

Dark Souls II – kolejny fascynujący trailer

Nie zapominajcie o najtrudniejszej grze, jaka już niebawem będzie dostępna na rynku....
Read More