IPSOS udostępnia infografikę z wynikami badań #jestemgraczem

Organizacja IPSOS udostępniła wyniki badania #jestemgraczem, które zostały przeprowadzone w Polsce. Dotyczą one oczywiście między innymi właścicieli PlayStation 4 oraz Xbox One.

#jestemgraczem, czyli ogólnopolskie badanie graczy!
#jestemgraczem, czyli ogólnopolskie badanie graczy!

Na stronie oficjalnej udostępniono pełen raport z ogólnopolskiego badania #jestemgraczem, mającego na celu stworzenie najbardziej kompletnej sylwetki polskiego gracza komputerowego. Kwestionariusz w niecały miesiąc wypełniły 79 543 osoby. Analizie poddano wszystkie nadesłane ankiety. Kim jest polski gracz komputerowy?

Nadszedł czas, by podsumować największą tego typu inicjatywę w kraju.

Wyniki badania są całkiem intrygujące, patrząc na rodzime realia. Przeciętny gracz gier komputerowych to młody mężczyzna z dużego miasta (powyżej 500 000 mieszkańców). Gracze zwykle są stanu wolnego, co koresponduje ze średnią wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni mieszkają ze swoim partnerem.

Polscy gracze aktualnie uczą się lub studiują (71% odpowiedzi). Wbrew stereotypom granie w gry komputerowe nie wpływa negatywnie na poziom wykształcenia i oceny, bowiem ich średnia wynosi 4.0. Co więcej, wśród graczy jest więcej osób z wyższym wykształceniem niż wśród ogółu Polaków (27% w badaniu #jestemgraczem do 21% w porównaniu z badaniem IPSOS Omnibus 2014).

Z badania wynika, że gracze najczęściej grają na komputerach osobistych (92%). Co drugi grywa również na komórce lub tablecie, a nieco więcej niż co trzeci (36%) na konsoli stacjonarnej. Tylko 12% graczy deklaruje granie na konsoli przenośnej.

Niemal wszyscy gracze grają w sieci (92%), większość gra w trybie multiplayer, najczęściej z kolegami (87%).

[informacja prasowa]

Infografika mówi o nas wszystko!
Infografika mówi o nas wszystko!
Written By
More from Patryk

Dołącz do polskiej drużyny Halo i walcz o 2 milionów dolarów w mistrzostwach Halo World Championships

Dołącz do polskiej drużyny Halo i walcz o 2 milionów dolarów w...
Read More