Hideo Kojima tłumaczy, dlaczego Metal Gear Solid V: Ground Zeroes powstało

Hideo Kojima, szef studia Kojima Productions, jest odpowiedzialny za grę Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. W wywiadzie dla serwisu GamesTM tłumaczy on, dlaczego prolog Ground Zeroes trafił na rynek.

Metal-Gear-solid-5-banner

Hideo Kojima wypowiedział się na temat Metal Gear Solid V: Ground Zeroes w wywiadzie dla serwisu GamesTM. Postarał on się wytłumaczyć sytuację wspomnianej skradanki i sens jej wydawnictwa na dzisiejszym rynku. Okazuje się, że The Phantom Pain, a więc pełnoprawna, piąta odsłona serii, jest nawet sto razy większa niż prolog. Jakie więc motywy kierowały producentem, w momencie gdy zdecydował się wypuścić ”demo” na rynek? Jest ich kilka, a najważniejszych z nich jest troska o fanów marki. Czwarta część gry została wydana kilka lat temu, a fani oczekiwali cierpliwie kontynuacji. Dzisiaj wiemy już, że piata część jest w trakcie produkcji, ale nie poznaliśmy jeszcze daty premiery. Ground Zeroes trafi na rynek właśnie po to, aby zapełnić lukę pomiędzy czwartą, a piątą odsłoną serii. Oto co Hideo Kojima powiedział w rozmowie z dziennikarzami GamesTM:

”Będę z Wami szczery. Dzielenie MGSV to niekoniecznie strategiczne posunięcie. The Phantom Pain jest około 200 razy większe od Ground Zeroes. Tak wielka gra nie mogła być gotowa w okienku premierowym konsol nowej generacji, a nie mieliśmy żadnych japońskich tytułów, które byłyby dostępne. W tym czasie kawałek Ground Zeroes był prawie skończony i wielu fanów prosiło nas o prolog, więc podjęliśmy taką a nie inną decyzję. To był nasze główne motywy.”

Nie zamierzam analizować tej wypowiedzi. Ground Zeroes trafi na rynek, a miliony fanów i tak sięgną po ten tytuł. Prawda jest taka, że brak na rynku kolejnej odsłony tej serii, ale prolog raczej tej absencji nie wypełni. Za grę trzeba będzie zapłacić wysokie pieniądze, porównywalne z normalnymi grami. Słyszeliśmy też pogłoski o tym, że gra jest krótka i niezbyt skomplikowana – można ją ukończyć nawet w dwie godziny. Szkoda. Mimo to i tak wszyscy pobiegniemy do sklepów, bo przecież to Metal Gear Solid.

 

 

Written By
More from Patryk

Grand Theft Auto V z widokiem FPP?

Grand Theft Auto V otrzyma widok pierwszoosobowy w wersji na PlayStation 4,...
Read More