Hideo Kojima opowiada o nadchodzącej premierze Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Zbliżamy się do premiery gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, która będzie miała miejsce 20 marca. W sieci pojawił się krótki wywiad z twórcą gry, Hideo Kojimą, który nakreśla główne zalety produkcji Konami.

Metal-Gear-solid-5-banner

 

Premiera gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes została zaplanowana na przyszły czwartek, czyli 20 marca. W sieci pojawił się krótki wywiad z twórcą gry, szefem studia Kojima Productions. Hideo Kojima nakreśla w nim najważniejsze zalety gry, elementy wyróżniające ją z tłumu, jak również tłumaczy decyzję o wydaniu Ground Zeroes na chwilę przed premierą piątej odsłony serii. 

Ekscentryczny japończyk postawił sprawę jasno – prolog gry jest wprowadzeniem w nową mechanikę, jaką wypracowano na potrzeby kolejnych odsłon serii. Rozmawiamy tutaj o przysłowiowym demie, dzięki któremu gracze oswoją się ze stylem walki, nowymi mechanizmami i obszernym, otwartym światem. Prolog do The Phantom Pain wprowadzi między innymi otwartą strukturę świata, na poniższym filmiku Hideo po raz kolejny potwierdza, że piąta odsłona serii będzie nie sto, a dwieście razy większa od wspomnianego Ground Zeroes. Jego ambicją na konsolach nowej generacji było wyeliminowanie ekranów ładowania, podczas rozgrywki w obie gry gracze nie uświadczą przerw w rozgrywce. Wpłynie to pozytywnie na odbiór otoczenia i jego autentyczne zachowanie. Chodzi tutaj o system, w którym przeciwnicy przypisani są losowo do lokacji, dwojako reagują na zaistniałą sytuację, a gracz nie powinien się spodziewać umowności na polu bitwy.

Kolejnym ciekawym patentem wymienionym przez Kojime jest funkcja Share w PlayStation 4. Mowa tutaj o opcji zapisania materiału wideo z rozgrywki i opublikowania go w sieci. Zdaniem szefa Kojima Production jest to rewelacyjne rozwiązanie, którym Sony oddaje w ręce graczy promowanie konkretnych gier. Podkreśla on, że dzięki filmikom jeden gracz może nauczyć się czegoś od drugiego, czy też wspomóc się jego doświadczeniami. W Metal Gear Solid V: Ground Zeroes pojawi się również gadżet o nazwie iDRID. Jest to podręczne centrum informacji każdego gracza, zawierające niezbędne informacje na temat misji i mapkę. Program możemy wyświetlić na dowolnym urządzeniu mobilnym, po wcześniejszym zainstalowaniu odpowiedniej aplikacji. W takim przypadku nie będziemy musieli odrywać się od rozgrywki, tylko spoglądać na oddzielny ekran.

Spora liczna tych nowinek technologicznych. Rzućcie okiem na fragmenty gameplay’u, przypominam że gra jest oparta o nowatorski silnik graficzny FOX Engine. Całość robi wrażenia. Poniżej możecie obejrzeć wywiad z Hideo Kojimą w pełnym High Definition.

Written By
More from Patryk

Middle-earth: Shadow of Mordor – jakie różnice na obu generacjach?

Middle-earth: Shadow of Mordor zostanie wydane na platformach nowej generacji, jak również...
Read More