Hideo Kojima na temat marki Metal Gear Solid i filmowości w grach

Hideo Kojima to twórca marki Metal Gear Solid i szef Kojima Productions. W rozmowie z redakcją Eurogamer twórca wypowiada się na temat przyszłości tej serii i zawartej w niej filmowości. Tej ostatniej nie zabraknie w Metal Gear Solid V: Ground Zeroes.

KojimaHideo Kojima to postać znana w branży za sprawą legendarnej marki Metal Gear Solid, która od wielu lat towarzyszy konsolom PlayStation. Tym razem Metal Gear Solid V: Ground Zeroes trafi również na sprzęt Microsoftu, jako pierwsza odsłona serii, przez samego mistrza nazywana wstępem do piątej odsłony cyklu. W branży panuje przeświadczenie, iż japoński deweloper jest specjalistą w kwestiach filmowości w jego grach. To za sprawą pierwszej odsłony serii otrzymaliśmy tak wspaniale zaprezentowany scenariusz, bogaty w scenki przerwynikowe, które stały się nieodzownym elementem każdej kolejnej odsłony. Kojima zasłynął z umieszczania w swoich grach bardzo długich przerywników, które naświetlają graczom fabułę. Serwis Eurogamer przeprowadził rozmowę z szefem Kojima Productions. Oto jego komentarz w tej sprawie:

”Ostatecznie chodzi o to, w co wierzę. Sprowadza się do tego, co myślę. Jeśli myślę, że jest za długo, to tnę. Ale, oczywiście, bazujemy też na badaniach fokusowych, monitorowaniu, na testach. Staram się zebrać informacje z wszystkich źródeł. Ale bardzo ważną kwestią jest regulacja tego, ile informacji przekazujemy graczom. A dla przerywników, zwłaszcza wprowadzających do misji, jest to całkiem ważne. Musimy pokazać intro i outro, ale w czasie gry starałem się powstrzymać od filmików, więc w tym Metal Gear, zwłaszcza między misjami, chciałem jak najmniejszej liczby przerywników.”

Kojima Productions zapewnia, iż w piątej odsłonie serii scenki zostaną wyraźnie okrojone, co potwierdził w wywiadzie sam Hideo. Czy to źle, czy dobrze ocenimy po premierze. Mnie osobiście bardzo przypadły do gustu przerywniki z pierwszych trzech odsłon serii. W części czwartej znacznie z tym elementem gry przesadzono, co wpłynęło na jakośći długość rozgrywki. Pamiętajmy że Ground Zeroes zostało już ocenione przez branżę. Pierwszym medium, jakie wystawiło ocenę grze Kojimy jest serwis Gamekyo. Francuska redakcja oceniła obie wersje przeznaczone na konsole Microsoftu. Okazuje się, jakoby gra była bardzo słaba – ocena to 4/10. Czy jest to zapowiedź porażki prologu Ground Zeroes?

Written By
More from Patryk

Destiny na trzech nowych trailerach

Destiny to pierwszoosobowa gra akcji, która reprezentuje gatunek MMO. Za jej produkcję...
Read More