Hellblade z technologią performance capture

Za produkcję Hellblade odpowiada studio Ninja Theory. Jest to gra akcji inspirowana celtyckimi mitami. Twórcy udostępnili wideo, w którym prezentują tworzenie gry podczas sesji performance capture.

Ninja Theory znane jest przede wszystkim z DmC: Devil May Cry oraz Heavenly Sword.
Ninja Theory znane jest przede wszystkim z DmC: Devil May Cry oraz Heavenly Sword.

Technologia performance capture polega na przechwytywaniu trójwymiarowych ruchów aktorów i zapisywaniu przez komputer. Dzięki niej zarejestrowane postaci poruszają się bardzo naturalnie i realistycznie. Performance capture jest bardziej zaawansowaną techniką od motion capture. Poza ruchem ciała przechwytuje także mimikę aktora, co pozwala na stworzenie realistycznych trójwymiarowych modeli twarzy.

Ninja Theory postanowiło skupić się na realizmie stworzonych przez siebie postaci. Główną bohaterką Hellblade będzie celtycka wojowniczka Senua. Za pomocą performance capture twórcy chcą, by główna postać była na tyle realistyczna, żeby gracze się z nią utożsamiali.

hellblade game

Wcześniej jako pionierzy studio wykorzystało tę technologię przy tworzeniu Heavenly Sword w 2007 roku. Od tamtego czasu zdobyli wiele doświadczenia, które jest wykorzystywane podczas produkcji Hellblade.

Na koniec materiału video możemy zobaczyć scenę z produkcji. Jest to Vertical Slice, który ma na celu demonstracje progresu produktu podczas poszczególnych etapów tworzenia. Więcej tego typu materiałów możemy się spodziewać w przeciągu kilku miesięcy. Dodatkowo jeszcze w tym roku mamy zobaczyć gameplay z Hellblade.

Poniżej znajdziecie video, w którym widać sposób wykorzystania technologii performance capture.

[dzięki http://www.allgamesbeta.com/2015/04/hellblade-development-diary-capturing.html]

[Autor tekstu – Piotr]

Written By
More from Piotr Parchan

E3 2015 – Electronic Arts zaprezentowało gameplay ze Star Wars: Battlefront!

Star Wars: Battlefront ma być tegorocznym hitem na licencji populatnego uniwersum. Studio...
Read More