Gaming News, czyli konsolowy przegląd tygodnia (#5)

Witam w kolejnym przeglądzie tygodnia, jak zawsze przepełnionym najciekawszymi informacjami z konsolowego poletka. W tym tygodniu postanowiłem prześwietlić dwa, świetnie zapowiadające się rpgi – Dragon Age III: Inquisition i zapowiadane od dawna Dark Souls 2. Ponadto warto porozmawiać na temat kondycji Sony i Microsoftu, z okazji opublikowania raportów agencji NPD. Ciekawi jesteście jak wypadają next geny na tle konkurencji?

xbox ps4

Ten tydzień możemy okrzyknąć okresem role play’ów, bo tylko w ostatnich dniach twórcy zaprezentowali nam kilkadziesiąt grafik, screenów i artworków z nadchodzących gier. BioWare opublikowało kilkanaście screenów z nadchodzącego Dragon Age III: Inquisition, o których warto porozmawiać. Przypomnę tylko, że jest to trzecia odsłona sagi cRPG stworzonej przez studio BioWare. Twórcy pod wpływem krytyki fanów zmienili założenia serii, tym samym cofając się o kilka lat wstecz, celem oddania otwartej, pełnej tajemnic i eksploracji gry wideo. Akcja gry ponownie zabiera gracza do świata znanego jako Thedas, który po wydarzeniach z poprzednich dwóch odsłon pogrąża się w chaosie i bezprawiu. Scenariusz Inkwizycji rozpoczyna się w dziesięć lat po wydarzeniach z części pierwszej. Z uwagi na skalę wydarzeń w Dragon Age: Inquisition gracz podróżuje po całym kontynencie. Choć nie mamy tu do czynienia z otwartym światem w pełni tego słowa znaczeniu, lokacje są raczej dużo większe i bardziej zróżnicowane niż w poprzednich odsłonach. 

Pierwsze artworki prezentują nam świat z różnych perspektyw. Twórcy powrócili do klasycznej formuły tworzenia rpg, tym samym odwiedzimy multum ciekawych lokacji. Mnie osobiście zaintrygowała ich stylistyka – mroczna, ciemna, spętana wątpliwościami. BioWare wyraźnie odchodzi od stylistyki kolorowych gier fabularnych, jak to miało miejsce w nie mniej świetnym Dragon Age: Początek. Mroczne krainy zaprezentowane na screenach budzą skojarzenia z trylogią Tolkiena, twórcy zapewniają nas, że świat gry składał się będzie z przestrzennych, pół otwartych lokacji, po których będziemy swobodnie się poruszać. W takich miejscówkach, jak chociażby poniżej prezentowane pasmo górskie, możemy spodziewać się wielu zadań pobocznych, ukrytych ścieżek, krypt i skarbów. Ciekawi mnie jak twórcy przełożą otwartą mechanikę gry na jakość gameplay’u i swobodę eksploracji. Inkwizycja czerpie wzorce merytoryczne z Władcy Pierścieni, ale kilkanaście miesięcy temu twórcy sami przyznali, że technologicznie czerpią inspiracje z The Elder Scrolls V: Skyrim. Wyobraźmy sobie wszystkie te lokacje otwarte na graczy, wzorem Bethesdy, bez sztucznych granic i ograniczeń. Na nudę nie będzie można narzekać, tym bardziej ze względu na mnogość krajobrazów i umiejscowienia akcji. Poruszając się po kontynencie Thedas zwiedzimy mroczne ruiny, cmentarzyska, górskie szczyty, niziny, mokradła, stepy i pustynie. Pytanie tylko, jak wiele swobodnej eksploracji na nas tam czeka?

mountain

 

Dark Souls 2 to już inna para kaloszy. From Software opublikowało w tym tygodniu zarówno fascynujące grafiki koncepcyjne, jak również świetnie przygotowany zwiastun promocyjny. Za produkcję gry odpowiadają ci sami ludzie, którzy nie zamierzają oglądać się na trendy panujące w branży, tym samym serwują nam kolejną grę z wysokim poziomie trudności. Kontynuacja gry jest naturalnym rozwinięciem mechaniki znanej z pierwowzoru. Podczas rozgrywki przemierzamy więc wiele powiązanych ze sobą lokacji, celem odnalezienia antidotum na klątwę, jaka nęka bohatera. Oczywiście gra jest typowym rpg, w którym ogromny nacisk położono na rozwój bohatera. Gracz będzie miał pełną autonomię w obieraniu ścieżki, którą poprowadzi swoje cyfrowe alter ego. Duże znaczenie ma także dobór broni, gdyż niemal każda z nich oferuje zupełnie inne formy ataku.  Opanowanie systemu walki jest kluczowym elementem rozgrywki w Dark Souls 2, tym nie mniej w grze pojawią się również zaklęcia i sztuka magii.

Choć Namco Bandai wraz z twórcami ze studia From Software są zazwyczaj tajemniczy, to tym razem opublikowali rekordową ilość materiałów promocyjnych. Przejdźmy najpierw do galerii screenów, która znaczy więcej niż nie jeden, często renderowany zwiastun. Owe obrazki rozwiewają większość moich wątpliwości związanych z przeklętym królestwem. Gra technologicznie wygląda podobnie do części pierwszej, zbroje pobłyskują, mimika twarzy jest znośna, stwory zaprojektowane są pieczołowicie. Ciekawszym elementem grafik koncepcyjnych jest otoczenie. W przeciwieństwie do Dragon Age, twórcy stawiają bardziej na zamknięte, mroczne lokacje. W grze From Software nie zabraknie eksploracji, ale to zamknięte poziomy robią największe wrażenie. Lochy, zamczyska, cmentarze, jaskinie, obozy, fortece to kluczowe elementy prezentacji królestwa w Dark Souls II. Japoński developer podszedł inaczej do klimatu rpg, kładąc nacisk na klaustrofobię lokacji…ponieważ walka jest najważniejsza. 

Na trailerze widać, że starcia są przysłowiowym konikiem twórców i projektantów pracujących nad Dark Souls II. Wiele wskazuje na to, że poziom trudności nie został obniżony nawet o pojedynczy stopień, a to świadczy o otwarciu twórców na sugestie fanów i celowaniu w specyficzną grupę odbiorców. Nie oszukujmy się, w ten tytuł nie zagra każdy, przeciętny zjadacz chleba. Jeżeli ktoś pragnie przeżyć przyjemną, ciekawą przygodę, to zapraszam cofnąć się o trzy akapity w górę. Tutaj sprawę postawiono jasno – wymagający poziom rozgrywki. Wraz z postępami w rozgrywce starcia wejdą graczowi w krew, jego bohater się rozwinie, a rozgrywka stanie się przystępniejsza w kontroli, co nie znaczy, że łatwiejsza. Premiera gry jest zaplanowana na 11 marca tego roku, a więc mamy jeszcze ponad miesiąc, aby przygotować się na starcie z hordami nieumarłych.

Zdajecie sobie sprawę, że nowa generacja konsol jest już z nami od kilku miesięcy, a apogeum sprzedażowe przypadło na grudzień 2013 roku? Największą ciekawostką jest fakt, iż w całym tym konsolowym zgiełku, na rynkach w Stanach Zjednoczoncych, najlepiej poradziło sobie Nintendo 3DS! Liczby oszacowała agencja ratingowa NPD Group,która od lat zajmuje się badaniem rynku elektronicznego, wahaniom popytu i podaży, cen akcji i publikacją wyników finansowych poszczególnych gigantów. 2013 rok był bardzo pracowity dla analityków z ameryki, ponieważ na rynku zadebiutowały dwa nowe urządzenia, które z miejsca rozruszały branżę i obudziły popyt. Z tekstu zamieszczonego na oficjalnej stronie NPD Group wynika, że że ogólna sprzedaż urządzeń tego typu wzrosła aż o 28 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, przynosząc łączny przychód na poziomie 1,37 miliardów dolarów – sporo!

Przyjrzyjmy się statystyce dotyczącej obu platform z osobna. Microsoft nie omieszkał pochwalić się, iż Xbox One trafił w ręce aż 908 tysięcy graczy na ziemiach Texasu. Wynik ten, okazał się być rekordem sprzedażowym w tej branży, i w tak gorącym okresie jak święta, od lat. Amerykanie naświetlili również sytuację Xboksa 360 na rynku lokalnym, która to konsola rozeszła się w ilości 643 tysiącach egzemplarzy w przeciągu roku. Co ciekawe, w 2013 roku poziom sprzedaży detalicznej akcesoriów i gier do konsoli Micro wzrosła o 10 %. Nie inaczej jest w przypadku Sony, które mimo świetnych wyników finansowych i wyraźnej przewagi na rynku globalnym, nie opublikowało oficjalnych danych, tłumacząc że w grudniu wyprzedano wszystkie egzemplarze PlayStation. Po opublikowaniu rzeczonych statystyk, głos zabrał sam Major Nelson, który wyraził swoje zniesmaczenie ciągłą wojną pomiędzy Sony i Microsoftem, jak również właścicielami tych konsol:

”Obie nowe platformy są na dobrym początku. Wszyscy powinni być zadowoleni ze zdrowej sytuacji przemysłu. Sony wykonało dobrą robotę i należy ich pochwalić. Nienawiść, która infekuje branże gier w przestrzeni internetowej musi odejść.”

Wygląda więc na to, że konsolowy konflikt trwa, ale cieszą mnie słowa tak wysoko postawionych ludzi, którzy próbują coś zmienić w naszych głowach. Cały ten biznes przynosi ogromne zyski, ale na końcu tego łańcuszka jesteśmy my i nasze hobby, które nie powinno być źródłem konfliktów.

P.S… a na koniec mamy dla Was pierwszą część kompilacji największych, i najzabawniejszych wtop jakie zarejestrowała ekipa Machinimy w Grand Thef Auto V – enjoy!

Written By
More from konadmin

__404__

  Żądana strona została przeniesiona!   Wpisany link {%sh404SEF_404_URL%} nie działa: treść...
Read More