Electronic Arts szuka pomysłów, jak zachęcić ludzi do mikropłatności

Gracze nie przepadają za mikropłatnościami, a firma Electronic Arts w ostatnim okresie trochę z nimi przystopowała (patrz Need for Speed). Koncern chce poszukać nowej drogi i pomysłów na mikrotransakcje.

W sieci pojawiły się informacje na temat mikropłatności w grach Electronic Arts i pomysłów tej firmy na to, aby zachęcić graczy do wykorzystywania mikrotransakcji. To nie będzie łatwe zadanie, bowiem w ostatnich latach EA jest utożsamiane z przesadnym modelem płatności i polityki koncentrującej się głównie na płatnych dodatkach DLC.

Blake Jorgensen w trakcie UBS Global Technology Conference poruszył wiele interesujących tematów na temat sposobów działania Electronic Arts w najbliższej przyszłości, w tym właśnie szukanie nowych pomysłów i sposobów na lokowanie mikropłatności w ich grach wideo.

”Myślę, że gracze są zmęczeni poczuciem wyciągania z nich ostatniego grosza. Mnóstwo gier mobilnych nie pozwala się nimi cieszyć jeśli nie zaczniemy wydawać masy gotówki na mikrotransakcje.
Szukamy więc modelu, który pozwoli porzucić zmęczenie nimi. Część gier oferować będzie na pewno jakąś formę subskrypcji, ale inne produkcje będą musiały zmienić podejście do oferowanej graczom rozgrywki w taki sposób, by nikt nie czuł się dojony.”

Dobrym przykładem wykorzystywania mikropłatności według Jorgensena jest gra FIFA oraz Ultimate Team. To tutaj udało się wprowadzić przyjazne dla gracza i popularne formy płatności oraz dodatkowych przychodów do budżetu firmy. Gracze korzystają z nich często i szybko nie porzucają gier z serii FIFA, które posiadają mikropłatności. Wręcz przeciwnie, FIFA oraz system Ultimate Team stają się coraz to bardziej popularne.

Jakie jest Wasze zdanie na temat polityki mikropłatności w grach wideo od Electronc Arts?

[interaction id=”564cc55fb8db3ddc5e40d445″]

Written By
More from Patryk

Dishonored: Game of the Year Edition w wydaniach Classics oraz Essentials trafiły na rynek

Dishonored: Game of the Year Edition pojawiło się na rynku w wersjach...
Read More