Assassin’s Creed: Syndicate – 5 najciekawszych elementów gry

Assassin’s Creed: Syndicate to najnowsza odsłona serii dedykowana PlayStation 4, Xbox One oraz PC. Tytuł zabierze nas do Londynu w momencie rozkwitu przemysłowego. Nowy setting, bohaterowie i gameplay, to może się udać!

assassinsi creed victory

Assasssin’s Creed to już rokroczna tradycja w wykonaniu Ubisoftu. Seria przeszła na coroczny cykl wydawniczy i zapowiedź Assassin’s Creed: Syndicate nie powinna nikogo dziwić. A jednak tak się stało, szczególnie za sprawą wczorajszej prezentacji rozgrywki. Gameplay jest świetny, lokacja również, ale czy to wystarczy, aby zachęcić do siebie jeszcze większą liczbę graczy?

W przypadku Assassin’s Creed: Syndicate twórcy najwyraźniej starają się wystrzegać błędów popełnionych w Assassin’s Creed: Unity. Ubisoft Quebec wczytywało się w krytykę Unity i twórcy Syndicate postarają się dopracować gameplay w najnowszej odsłonie cyklu. Przygotowałem dla Was listę kilku kluczowych elementów gry, które zasługują na uwagę, uznanie i mogą przesądzić o sukcesie Assassin’s Creed: Syndicate.

assassins creed syndicate londyn 2

Nowy setting – Londyn w okresie rewolucji przemysłowej.

Gra Assassin’s Creed: Syndicate zabierze graczy w najpóźniejszy okres w historii całego cyklu. Rewolucja przemysłowa oraz Londyn. To rewelacyjne połączenie może się podobać, szczególnie za sprawą odmiennego klimatu lokacji, w porównaniu chociażby z Paryżem. W Assassin’s Creed: Unity rewolucja wyglądała nieco inaczej, w przypadku Syndicate Londyn jest ”w budowie”.

Lokacja oraz cały szeroko pojęty setting w grze Assassin’s Creed: Syndicate rozwija się na naszych oczach. Pokaz gameplayu udowodnił, że Ubisoft Quebec ma wyrazistą wizję tego, co chcą zamieścić w grze. Brud, smog, pył, mroczne uliczki, przestępczość, ale również zabytkowe budynku, dzielnice przemysłowe, to wszystko zostanie zawarte w Syndicate. Całość jest jakby mniej kolorowa, niż w poprzednich odsłonach, bardziej mroczna i posępna.

assassins creed syndicate londyn

Dwójka bohaterów – Jacob i Evie Frye!

Braterstwo Asasynów jest rozbite w okresie rewolucji przemysłowej, szczególnie na terenie Londynu. Jacob oraz Evie Frye to bliźnięta, którzy chcą odmienić oblicze organizacji, do której przynależą. Nie będzie to łatwym zadaniem, aby ponownie przechylić szalę zwycięstwa w odwiecznej walce Asasynów z Templariuszami właśnie na stronę skrytobójców. Jacob oraz Evie to świetne połączenie, które faktycznie może odświeżyć nieco formułę opowiadania historii w serii Assassin’s Creed.

Bliźnięta będą w pełni grywalnymi postaciami. Jacob jest nieco nieokrzesany, roztargniony i pewny siebie. Evie to o wiele ciekawsza postać, bowiem wygląda na bardziej ułożoną, bliższą ideologi skrytobójców i ich formom działania. Na udostępnionych materiałach wideo mogliśmy zobaczyć tylko fragmenty z nią, ale wydaje się, że to ona będzie ”języczkiem uwagi” w Assassin’s Creed: Syndicate.

Na koniec warto dodać, że podczas misji gracz będzie mógł się przełączać pomiędzy Jacobem oraz Evie. Ponoć 75 procent misji przejdziemy w skórze Jacoba, a pozostałą cześć aktywności jako Evie. Fajna sprawa, szczególnie że ich system walki oraz gadżety mają się różnić od siebie.

assassins-creed-syndicate postaci

Pojazdy!

Okres rewolucji przemysłowej to rozwój środków transportu. W tamtym okresie rozkwitała kolej, która będzie dostępna w grze Assassin’s Creed: Syndicate. Oczywiście nie tylko w celu przemieszczania się z miejsca na miejsce.

Gameplay ma podkreślić rolę kolei w tamtym okresie. Asasyni będą mogli korzystać z pociągów do błyskawicznego przemieszczania się po Londynie. Jacob oraz Evie nie tylko będą śmigać na dachach pociągów, ale również korzystać z nich do walki ze swoimi wrogami. Ubisoft zapowiedziało, że w wielu misjach pociągi pomogą nam, jakkolwiek to brzmi, uśmiercić naszych przeciwników, bądź ich zaskoczyć (skokiem z pociągu na pociąg).

Dodatkowo podczas zabawy z Assassin’s Creed: Syndicate będziecie mogli korzystać z bryczek. Po Londynie zostaną rozsiane dziesiątki powozów, które będziemy mogli kraść i przemieszczać się nimi po ulicach miasta.

assassins creed syndicate pojazdy

System walki…na gołe pięści!

Gameplay z gry Assassin’s Creed: Syndicate będzie rozbudowany w stosunku chociażby do Assassin’s Creed: Unity. Firma Ubisoft wprowadza wreszcie rozwinięty i efektywny (tak, tak, również efektowny) system walki wręcz. Bitki przy użyciu gołych pięści, no nie całkiem (patrz – kastety), wyglądają naprawdę imponująco i finalnie w Assassin’s Creed wyczuwa się siłę ciosów.

Jacob oraz Evie mogą korzystać z tradycyjnych narzędzi asasyna. Mowa tutaj o nożykach do cichej eliminacji wrogów (aby pozostać w cieniu), ukrytych ostrzach w rękawach, czy szabli. Dodatkową atrakcją, tak promowaną na zwiastunie, jest specjalna linka pozwalająca przyciągać do siebie wrogów oraz swobodnie poruszać się po Londynie. Dzięki lince z hakiem będziecie mogli wspinać się błyskawicznie na najwyższe budynki w okolicy.

assassins_creed_syndicate walka

Gangi Londynu, czyli walka o władzę!

Ostatnim elementem jest patent z gangami kontrolującymi określone dzielnice miasta. Motyw bardzo istotny, bowiem każdy z siedmiu gangów jest kontrolowany przez Templariuszy. Jacob oraz Evie będą musieli przejąć władzę w mieście…bez względu na koszty.

W przypadku gry Assassin’s Creed: Syndicate nie wystarczy zakraść się do kryjówki gangu i zabić jego przywódcę. Ubisoft chce, aby walka toczyła się na ulicach, nawet z kilkunastoma przeciwnikami (Templariuszami!). Jacob oraz Evie będą musieli się postarać, aby gangi ustąpiły i oddały władzę. Można to robić na wiele sposobów, ale walka będzie zawsze jednym z najskuteczniejszych sposobów.

assassins_creed_syndicate gangi

Assassin’s Creed: Syndicate tym, czego można było się spodziewać?

Gra Assassin’s Creed: Syndicate zapowiada się całkiem nieźle. Mam pewne obawy, co do wielkości wirtualnego otoczenia. Skoro zastosowano środki transportu to są dwa wyjścia: albo nie będzie większego sensu z nich korzystać, bo świat będzie zbyt mały, albo świat będzie zbyt duży (i pusty), abyśmy mogli z nich na siłę korzystać. Druga sprawa to rzeczone gangi i ich faktyczny wpływ na sytuację w mieście. Oby to nie skończyło się tak, że naszym zadaniem będzie wybijanie kolejnych zastępów osiłków i odbijanie kolejnych dzielnic. Grafika oraz bohaterowie będą świetni, o to nie powinniście się obawiać.

Syndicate pojawi się już w październiku na PlayStation 4 oraz Xbox One. Nieco później ma trafić w ręce użytkowników PC. Mam nadzieję, że na E3 2015 zobaczymy więcej rozgrywki. Potencjał jest, zmiany są widoczne gołym okiem. Ubisoft, proszę Was, nie zepsujcie tego.


[interaction id=”5551d642e091946473a04544″]

Written By
More from Patryk

Wersja demonstracyjna Final Fantasy XV tylko dla właścicieli Final Fantasy Type-0 HD

W sieci pojawiły się konkretne informacje na temat premiery Final Fantasy Type-0...
Read More
  • Maciej Jabłoński

    Chyba liczą na to, że ktoś to kupi, niestety kupią… Baa nawet preordery pewnie już pierwsze poszły, ludzie ( niektórzy ) są bardzo, ale to bardzo naiwni i widocznie lubią grać w niedokończone, niedopracowane gry, z licznymi problemami technicznymi, ale co mnie to, ich sprawa.

    • Chyba wyciągnęli wnioski z klapy Unity. Mam taką nadzieję, Wygląda fajnie, ale setting nie każdemu podejdzie 🙂